Mostrando ítems 1-20 de 44
Kerrand, Chantal (1993)
L'article fa un estudi del periòdic il·lustrat Magasin pittoresque, creat l'any 1833, que va néixer de l’interès per l'Edat Mitjana, pel redescobriment de les epopeies cavalleresques, pels poemes èpics i per les catedrals ...
Fontbona, Francesc (1993)
Aquest article repassa el naixement i la vida de la revista Il Tiberio, creada pels amics de Pere Ysern i Alié quan aquest era a Roma perfeccionant el seu aprenentatge. L'inspirador i anima d'aquesta iniciativa fou Ramon ...
Bohigas, Oriol (1993)
L'art aplicat ha estat un fenomen importantíssim en la formulació de tot l'art modern i, per tant, en la concepció dels continguts dels museus de tot el món. A Catalunya la historia de l'art aplicat -des de la teoria ...
Bassegoda i Nonell, Joan (1993)
Basant-se en els documents deis arxius de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Comisión Provincial de Monumentos Histórico-Artísticos de Barcelona, Societat Econòmica d'Amics del País i Càtedra Gaudí, ...
Barjau, Santi (1993)
L'avinguda del Tibidabo, a Barcelona, fou edificada en línies generals entre 1901 i 1928. És una mostra destacada d'urbanització de l’època del Modernisme. Se n'han destacat sovint algunes peces essencials projectades pels ...
Cañellas, Sílvia (1993)
L'article se centra en l'estudi de 14 projectes, que serviren per a l'elaboració d'algunes vidrieres de la seu de Barcelona i en la seva documentació. Els autors dels projectes foren els arquitectes J.O. Mestres i A. Font ...
Doñate, Mercè (1994)
Las dos esculturas de Julio González. Máscara de la cinta (hacia 1914-1916) y busto femenino (hacia 1935-1936) legadas al Museu Nacional d'Art de Catalunya de Barcelona por su hija Roberta, corresponden a períodos muy ...
Bassegoda i Nonell, Joan (1994)
El canónigo Vicente Vitoria (Denia, 1650- Roma, 1709) es un personaje marcado por una crítica de Elías Tormo, quien en 1923 le calificó de «desmayadísimo italianizante» y «demasiado famoso». Esta valoración ha influido ...
Vélez, Pilar (1994)
Ramon Llovet (1917-1987) es un artista catalán que, al margen de la pintura y la escultura, se ha dedicado intensamente a la investigación en el campo de la reproducción gráfica, no tanto con la pretensión de convertirse ...
Maestre, Vicente (1994)
La historia de les arts decoratives des de mitjan segle XIX, va ser a Europa la de les arts industrials. En aquest moment es va produir la mecanització del procés industrial i els objectes d'ús artesanals van ser substituïts ...
Rivero, Núria (1994)
El dibujo de Picasso que ilustró un artículo de Caries Junyer Vidal de 1903, ha permanecido durante años en el anonimato. En 1980, Palau i Fabre afirmaba erróneamente que la obra se encontraba en el Museo Picasso de ...
Casteñer i Muñoz, Esteve (1994)
Los mercados vinculados al proceso urbanístico aparecen en Francia en la segunda mitad del siglo XVIII, basados en tres características: la comodidad de los ciudadanos, la higiene de las instalaciones y el aspecto monumental ...
Quílez Corella, Francesc (1994)
Una obra inédita del pintor Manuel Tramulles (1715-1791) ha aparecido en una colección particular. En el año 1787 dicho pintor acabó el encargo del retrato póstumo del conde de Vallcabra, Carlos Antonio de Azcón Potay. ...
Borràs, Maria Lluïsa (1994)
El cuadro "L'Usine d Horta d'Ebre" de Pablo Picasso podría, a pesar de lo que indica su nombre, no representar una fábrica de este lugar. Gracias a lo que dice Fernande Olivier, que por esas fechas viajaba con Picasso, ...
Cañellas, Sílvia (1994)
Habría que incluir la actividad del taller Amigó en el momento del renacimiento del arte de la vidriería del siglo x,x. Y las obras que realizó para la catedral, dentro del marco general de su producción, inmersa en el ...
Mitrani, Àlex (1995)
El símbol dalinia de la «Cosita», que apareix en un poema que Dalí va enviar a Federico García Lorca, permet interpretar alguns fonaments de la seva poetica de joventut. També fa reconsiderar l'incorporació de !'artista ...
Fondevila Guinart, Mariàngels (2000)
Mitrani, Àlex (2001)
Hemos tratado de recoger una definición concreta aunque diversa del concepto nietzscheano de «gran estilo», esbozando la relación de sus diferentes etapas o aspectos con tres grandes opciones de las primeras vanguardias: ...
Carbonell, Joan À. (2001)