La historia de les arts decoratives des de mitjan segle XIX, va ser a Europa la de les arts industrials. En aquest moment es va produir la mecanització del procés industrial i els objectes d'ús artesanals van ser substituïts pels realitzats amb les noves tècniques, els quals van començar a ser de pitjor qualitat i material. Arran d'això van començar a sorgir moviments de reforma de les arts del disseny, entre els quals cal destacar el pensament d'H. Cole. Dins l'àmbit català també apareixen teories per acomodar alguns deis ensenyaments artístics als nous processos de fabricació industrial. José de Manjarrés és el programador d'una doctrina encaminada a defensar la unió indissoluble entre l'Art i la producció industrial, tractant de trobar el mitja en el qual! l'Art pogués col·laborar amb la producció mecànica per assolir la bella forma
From mid-19th century the history of decorative arts in Europe is the history of industrial arts. The industrial process was mechanised and utilitarian objects of craftmanship were substituted by objects created with the new techniques, usually poorer in quality and materials. As a reaction to this situation, reform movements emerged in art design, outstanding among which were the ideas of H. Cole. The new theories were also present in Catatonia, and an effort was made to accommodate artistic ideas to the new industrial production processes. José de Manjarrés developed a programme in defence of the unsoluble link between Art and industrial production, trying to find the means of collaboration between Art and mechanical manufacture to achieve Beauty.
Spanish
Arts decoratives; Mecanització; Industrialització; Manjarrés, José de, 1816-1880
20 p.
Museu Nacional d'Art de Catalunya
Butlletí del Museu Nacional d'Art de Catalunya, 1994, vol. 2, pp. 73-92
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/