La motivación en la empresa. Los factores higiénicos y motivacionales de Frederick Herzberg

Autor/a

San Antonio Sanchón, Thais

Otros/as autores/as

Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Psicologia

Acereda Extremiana, Amparo

Fecha de publicación

2017-06-22



Resumen

La actual competitivitat empresarial ha fet que molts directius i responsables començin a crear valor en les seves empreses a través dels seus empleats. No hi ha dubte que avui, hi ha molts executius que equivocadament creuen que darrere d'un treballador feliç i motivat en el seu treball, estan només els diners, per això l'objectiu del treball present serà veure si és cert, seguint la teoria de Herzberg, que només els diners o els beneficis empresarials són suficients perquè els treballadors es sentin motivats i feliços. Per fer-ho, s’ha recollit informació sobre 369 treballadors en actiu de diferents edats, amb diferents càrrecs i provinents de diferents empreses, utilitzant una tècnica d'anàlisi tipus test amb escala de Likert. Els resultats han demostrat que avui dia encara son moltes les empreses que deixen de banda els factors motivacionals a l’hora de tractar amb els seus empleats.

Tipo de documento

Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado

Lengua

Castellano

Materias CDU

159.9 - Psicología

Palabras clave

Motivació del personal; Satisfacció en el treball

Páginas

71 p.

Documentos

TFG-SAN_ANTONIO-2016.pdf

1.250Mb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)