2010 Horizon Report: Iberoamerican Edition 

    García González, Iolanda; Peña López, Ismael; Johnson, Larry; Smith, Rachel; Levine, Alan; Haywood, Keene

    The series of Horizon Reports is the most tangible outcome of the New Media Consortium's Horizon Project, a qualitative research endeavour launched in 2002 which identifies and describes the emerging technologies with the ...

    A classification of tools for learning logic 

    Huertas Sánchez, María Antonia

    A table showing a comparison and classification of tools (intelligent tutoring systems) for e-learning of Logic at a college level.

    A Formal Framework for Specifying, Reusing and Implementing Educational Settings. Third level 

    Rius Gavidia, Àngels

    Aquest fitxer conté la ontologia que descriu un metamodel de l'especificació Open Service Interface Design v.2.0 proposada per OKI. Ha estat creada en OWL i estesa amb un conjunt de regles SWRL. S'adjunta també el conjunt ...

    A Formal Framework for Specifying, Reusing and Implementing Learning Processes. First level 

    Rius Gavidia, Àngels

    This file contains the ontology of patterns of educational settings, as part of the formal framework for specifying, reusing and implementing educational settings. Furthermore, it includes the set of rules that extend the ...

    Actitudes punitivas : diferentes preguntas, diferentes respuestas 

    Martí Barrachina, Marta

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013

    Analysis of teachers training for ICT Higher Education 

    Guasch Pascual, Teresa; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene; Espasa Roca, Anna; Sangrà Morer, Albert

    Aquest document pretén recollir aportacions teòriques i pràctiques sobre les pràctiques pedagògiques que incorporen i promouen l'ús de les TIC per tal d'aclarir, facilitar i fer coherent el disseny de la formació dels ...

    Cap a una definició inclusiva de l'e-learning 

    Sangrà Morer, Albert; Vlachopoulos, Dimitrios; Cabrera Lanzo, Nati; Bravo Gallart, Sílvia

    Peer-reviewed

    Challenge- Based Learning design in higher education: A new context for learning beyond competency approach 

    González García, Loles; Pastor Pérez, Lluís; Girona Campillo, Cristina; Merino Rubio, Marta; Palou Vives, Maria Isabel

    With this project we want to respond to the main challenge faced by higher education that is overcoming the gap between university education and the demands of society and the professional world. This gap cannot be ...

    Complete Ontology- Three level Integration 

    Rius Gavidia, Àngels

    This file contains the complete ontology (OntoProcEDUOC_OKI_Final.owl). At loading time to edit, the OKI ontology corresponding to the implementation level (OntoOKI_DEFINITIVA.owl)must be imported.

    Criteria for ICT-supported Higher Education Teachers Training 

    Guasch Pascual, Teresa; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene; Espasa Roca, Anna

    Aquest document pretén recollir aportacions teòriques sobre les pràctiques pedagògiques que incorporen i promouen l'ús de les TIC per tal de definir els criteris per al disseny de la formació dels professors d'educació ...

    Determinants sociodemogràfics i penals de la inserció laboral : estudi de la borsa de treball del CIRE 

    Esplugas Segú, Xènia

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2014-2015

    Driving institutional change: challenge based learning for the University of the 21st Century (in Proceedings of the HEAd' 17. 3rd International Conference on Higher Education Advances) 

    Mas García, Xavier; Pastor Pérez, Lluís; Merino Rubio, Marta; González García, Loles; Martínez Aceituno, Toni

    The main challenge faced by higher education is overcoming the gap between university education and the demands of society and the professional world. This gap cannot be accounted for merely in terms of a shortcoming in ...

    eKnowledge Project: Developing and piloting a forum tool to support the collaborative construction of knowledge on the UOC's Virtual Campus 

    García González, Iolanda; Durall Gazulla, Eva

    Final report of the eKnowledge's project, an online forum tool that offers consultants and students the chance to create spaces for asynchronous communication and collaboration.

    El Efecto de las condenas largas en prisión en Cataluña : Prisonización y Riscanvi 

    Mendieta Colmenero, Javier

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013

    El Open Social Learning y su potencial de transformación de los contextos de educación superior en España 

    García González, Iolanda

    Documento de reflexión basado en el Panel de Expertos sobre Open Social Learning en España: diagnóstico yperspectivas, de la Cátedra UNESCO de e-learning, 30 de junio 2009.

    El papel del conocimiento criminológico en las actitudes punitivas : estudio semi-experimental en la UPF 

    Ferrer Pons, Margalida

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2014-2015

    eLAB, un entorno personal de aprendizaje para la plataforma Green Open Innovation 

    Yànez Vilanova, Pau; Lara Navarra, Pablo; López Ruiz, José

    Open Innovation is a relatively new concept which involves a change of paradigm in the R+D+i processes of companies whose aim is to create new technologies or new processes. If to this change, we add the need for innovation ...

    Estudi sobre assetjament sexual a la Universitat Pompeu Fabra 

    Hill Rafecas, Josep

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013

    Estudi sobre els usos docents del portafolis i eines visuals a la UOC: informe de resultats 

    Mas García, Xavier; Palou Vives, María Isabel

    L'ús de portafolis electrònics i altres eines destinades a mostrar i compartir produccions fetes pels estudiants, o seleccionades per altres agents del procés formatiu, és un dels reptes històricament més recurrents en ...