Ara mostrant els elements 1-20 de 63
García González, Iolanda; Peña López, Ismael; Johnson, Larry; Smith, Rachel; Levine, Alan; Haywood, Keene
The series of Horizon Reports is the most tangible outcome of the New Media Consortium's Horizon Project, a qualitative research endeavour launched in 2002 which identifies and describes the emerging technologies with the ...
Huertas Sánchez, María Antonia
A table showing a comparison and classification of tools (intelligent tutoring systems) for e-learning of Logic at a college level.
Rius Gavidia, Àngels
Peer-reviewed
Rius Gavidia, Àngels
Aquest fitxer conté la ontologia que descriu un metamodel de l'especificació Open Service Interface Design v.2.0 proposada per OKI. Ha estat creada en OWL i estesa amb un conjunt de regles SWRL. S'adjunta també el conjunt ...
Rius Gavidia, Àngels
This file contains the ontology of patterns of educational settings, as part of the formal framework for specifying, reusing and implementing educational settings. Furthermore, it includes the set of rules that extend the ...
Martí Barrachina, Marta
Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013
Guasch Pascual, Teresa; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene; Espasa Roca, Anna; Sangrà Morer, Albert
Aquest document pretén recollir aportacions teòriques i pràctiques sobre les pràctiques pedagògiques que incorporen i promouen l'ús de les TIC per tal d'aclarir, facilitar i fer coherent el disseny de la formació dels ...
Sangrà Morer, Albert; Vlachopoulos, Dimitrios; Cabrera Lanzo, Nati; Bravo Gallart, Sílvia
Peer-reviewed
González García, Loles; Pastor Pérez, Lluís; Girona Campillo, Cristina; Merino Rubio, Marta; Palou Vives, Maria Isabel
With this project we want to respond to the main challenge faced by higher education that is overcoming the gap between university education and the demands of society and the professional world. This gap cannot be ...
Rius Gavidia, Àngels
This file contains the complete ontology (OntoProcEDUOC_OKI_Final.owl). At loading time to edit, the OKI ontology corresponding to the implementation level (OntoOKI_DEFINITIVA.owl)must be imported.
Guasch Pascual, Teresa; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene; Espasa Roca, Anna
Aquest document pretén recollir aportacions teòriques sobre les pràctiques pedagògiques que incorporen i promouen l'ús de les TIC per tal de definir els criteris per al disseny de la formació dels professors d'educació ...
Esplugas Segú, Xènia
Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2014-2015
Mas García, Xavier; Pastor Pérez, Lluís; Merino Rubio, Marta; González García, Loles; Martínez Aceituno, Toni
The main challenge faced by higher education is overcoming the gap between university education and the demands of society and the professional world. This gap cannot be accounted for merely in terms of a shortcoming in ...
García González, Iolanda; Durall Gazulla, Eva
Final report of the eKnowledge's project, an online forum tool that offers consultants and students the chance to create spaces for asynchronous communication and collaboration.
Mendieta Colmenero, Javier
Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013
García González, Iolanda
Documento de reflexión basado en el Panel de Expertos sobre Open Social Learning en España: diagnóstico yperspectivas, de la Cátedra UNESCO de e-learning, 30 de junio 2009.
Ferrer Pons, Margalida
Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2014-2015
Yànez Vilanova, Pau; Lara Navarra, Pablo; López Ruiz, José
Open Innovation is a relatively new concept which involves a change of paradigm in the R+D+i processes of companies whose aim is to create new technologies or new processes. If to this change, we add the need for innovation ...
Hill Rafecas, Josep
Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013
Mas García, Xavier; Palou Vives, María Isabel
L'ús de portafolis electrònics i altres eines destinades a mostrar i compartir produccions fetes pels estudiants, o seleccionades per altres agents del procés formatiu, és un dels reptes històricament més recurrents en ...