Educació

Subcomunidades en esta comunidad

Congressos UOC [103]

E-learning [367]

Envíos recientes

Optimización del comportamiento informacional mediante el uso de herramientas de bookmarking 

Ferran Ferrer, Núria; Garreta Domingo, Muriel; Mor Pera, Enric

La actual sociedad del conocimiento así como las nuevas políticas educativas de la Unión Europea requieren una nueva aproximación a los recursos educativos. El uso de un formato cerrado y monolítico como puede ser el libro ...

Actitudes punitivas : diferentes preguntas, diferentes respuestas 

Martí Barrachina, Marta

Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013

Estimating the economic payoff to virtual university education: a case study of the Open University of Catalonia 

Castaño Muñoz, Jonatan; Carnoy, Martin; Duart Montoliu, Josep Maria

There is surprisingly little analysis of the employment and earnings impact on students of taking and completing Internet-based programs and of how it compares with earnings outcomes for graduates of face-to-face universities. ...

¿Tiene sentido una intervención rehabilitadora con internos no motivados al cambio? 

Delgado Durán, Marc

Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013/n Tutor: Antoni Forcadell Berenguer

OpenSpires : Opening up Oxford like never before 

Highton, Melissa; Robinson, Peter

Oxford University learning technologies group offer a model for effective practice in creating and using OER in research-led teaching environments where academic practice includes dissemination of research which aids/supplements ...

Diseño de libros para dispositivos de tinta electrónica 

Lara Navarra, Pablo; Gros Salvat, Begoña; Almirall Hill, Magí

The multi-channel and multi-platform technologies allow the mobility of information, which has a direct impact on the evolution of the electronic book. The change is dictated by the emergence of a new generation of electronic ...

Quality of Learners' Time and Learning Performance Beyond Quantitative Time-on-Task 

Romero Velasco, Margarida; Barberà Gregori, Elena

Peer-reviewed

Plagiarism, internet and academic success at the university 

Torres Diaz, J.C.; Duart Montoliu, Josep Maria; Hinojosa Becerra, M.

In this work, we determined, the level of incidence of the use of technologies on academic success and the incidence of interaction and experience on the level of plagiarism of university students. A sample of 10,952 ...

Transnational study of roles/functions and associated ICT competencies for Higher Education teachers 

Guasch Pascual, Teresa; Espasa Roca, Anna; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene

Aquest estudi forma part del projecte eLene-TLC1 Virtual Campus (2007-2008) recolzat pel programa eLearning de la Comissió Europea. L'objectiu d'aquest projecte és que els professors i els estudiants facin el millor ús ...

Interactive calculus in a virtual learning environment 

Huertas Sánchez, María Antonia

The teaching of higher level mathematics for technical students in a virtual learning environment poses some difficulties, but also opportunities, now specific to that virtuality. On the other hand, resources and ways to ...

The coming of MOOCs 

Steels, Luc

A MOOC is a Massively Online Open Course. It is massive because there are many students (sometimes hundreds of thousands). It is online because it uses the Internet for course delivery. It is open because it is publically ...

Language learning and technology 

Canals Fornons, Laia; Mor, Yishay; Koskinen, Tapio

By and large, languages, both as first, second or foreign languages remain one of the most important core subjects at every educational level. In early stages, their inclusion in the curriculum is intricately connected ...

Students' and Instructors' Perspectives regarding E-Assessment: A Case Study in Introductory Digital Systems 

Higher education institutions are increasingly offering opportunities for online learning, yet the issues of identifying students and verifying the authorship of their work limit the adoption of online assessment. Furthermore, ...

La identidad del profesor como docente virtual : Roles, enfoques y sentimientos. El caso de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) 

Badia Garganté, Toni; Meneses, Julio; García Tamarit, Consuelo

La finalitat d'aquesta recerca ha estat proporcionar una visió integradora d'alguns components constitutius de la identitat del professor com a docent en aules virtuals universitàries, en una universitat amb una docència ...

Analysing Professional Discourse in Interactive Learning: Integrating Historical and Situational Perspectives 

Torras Virgili, M. Eulàlia; Barberà Gregori, Elena

Peer-reviewed

La ‘deslocalización’ masiva de vehículos: límites a la elección y al cambio de domicilio en la gestión del impuesto sobre vehículos de tracción mecánica 

Ballarín Espuña, Montserrat; Macho Pérez, Ana Belén

Comunicación presentada a la VII Jornada Oficina del Defensor del Contribuyente del Ayuntamiento de Madrid, "Problemática de los procedimientos tributarios en las Haciendas Locales", celebrada en Madrid el 14 de noviembre de 2011.

LEARN-SQL : Automatic Assessment of SQL Based on IMS-QTI Specification 

Abelló Gamazo, Alberto; Rodríguez González, M. Elena; Urpí Tubella, Antoni; Burgués Illa, Xavier; Casany Guerrero, Maria José; Martín, Carme; Quer, Carme

Peer-reviewed

La confiança en els Mossos d'Esquadra i la premsa 

Pascual Pastor, Purificación Teresa

Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2014-2015

La introducción de las TIC en el sistema educativo español (2000-2010): un análisis comparado de las políticas autonómicas desde una perspectiva multinivel 

Meneses, Julio; Fàbregues Feijóo, Sergi; Jacovkis, Judith; Rodríguez Gómez, David

The convergence of ICT policies in Spanish schools is challenging due to the differences between Autonomous Communities in the regulation, budgeting, and timing of ICT school policies. The purpose of this article is to ...

Evolución y retos de la educación virtual : construyendo el e-learning del siglo XXI 

Gros Salvat, Begoña; Sancho Vinuesa, Teresa; Borges Sáiz, Federico; Bautista Pérez, Guillermo; García González, Iolanda; López-Pérez, Cristina; Mas García, Xavier; Lara Navarra, Pablo

Las autoras y autores de este libro ofrecen una descripción de la evolución general del e-learning apuntando los elementos clave hacia los que debe ir evolucionando. Parten de la experiencia y la práctica contrastada con ...

Más