Departament de Ciències de la Comunicació

La Universitat Abat Oliba CEU (UAO CEU) és una de les tres universitats promogudes per la Fundación Universitaria San Pablo CEU. Des que es va constituir com universitat privada l’any 2003, la UAO CEU ha apostat per un model acadèmic diferencial basat en la connexió permanent entre professors i alumnes i en la implantació de metodologies docents innovadores. La UAO CEU ha configurat una oferta acadèmica única en que la internacionalització adquireix cada cop una importància més gran. A més de l’àmplia oferta de graus, dobles graus i bilingual degrees, la universitat posa a disposició dels alumnes graduats, dels joves professionals i dels executius amb gran experiència, els seus programes de màsters oficials i propis, postgraus, programes especialitzats i programes de doctorat, que completen una excel·lent proposta acadèmica. La Universitat Abat Oliba CEU es preocupa per proporcionar a l’estudiant una formació integral per poder enfrontar-se amb criteris propis i sòlids als seus reptes professionals i personals.


Si sou autor/a d’algun document elaborat en l’àmbit de la Universitat Abat Oliba CEU i voleu publicar-lo a RECERCAT, contacteu amb biblioteca@uao.es.

Recent Submissions

Thumbnail

Marca personal, asesoría de imagen y redes sociales: La sinergia de los nuevos creadores de contenido aplicada a un caso práctico 

Dausà i Coromí, Martí (2025-09)

Aquest Treball de Final de Grau busca crear una sinergia entre la marca personal, l'estilisme i les xarxes socials. A través d'una metodologia mixta, que combina teoria i un cas pràctic, s'utilitzaran eines que permetin a ...

Thumbnail

Emprendimiento de una nueva marca de moda y su respectivo manual de identidad visual y plan de comunicación 

Del Barco Palomares, Alexia (2025-07)

Moltes persones admiren la moda del luxe i volen seguir les seves tendències, però no tothom pot permetre-li-ho econòmicament. Aquest treball de final de grau busca emprendre una marca que aconsegueixi sadollar el desig ...

Thumbnail

La redefinición de la masculinidad mediante la evolución de la publicidad de Gillette 

Uguet Bonet, Marc (2025-06)

El present Treball de Fi de Grau, amb caràcter de recerca, se centra en l'anàlisi qualitativa de l’evolució i adaptació al context social de cada època que han tingut les campanyes publicitares de Gillette. Mitjançant ...

Thumbnail

Análisis de la Casa Museo Nuria Pla y su aproximación a los jóvenes 

Ferrero Pérez, María (2024-07)

El context del treball aborda la necessitat contemporània de revitalitzar l'interès dels joves per la història i la cultura en un món dominat per la tecnologia. Proposo utilitzar el Museu Nuria Pla a Barcelona com a exemple ...

Thumbnail

Proyecto de rebranding de UNOde50 

Castillo Aponte, María (2025-06)

Aquest projecte se centra en renovar la identitat visual de UNOde50 per a alinear la seva imatge amb el caràcter de les seves joies. Les peces de la marca transmeten una essència trencadora, original, exclusiva i imperfecta ...

Thumbnail

Manual de optimización de contenido audiovisual vertical para mejorar la retención de audiencia en social media 

Silva Masllorens, Enrique (2025-06)

El món audiovisual té més força i democratització que mai, cosa que es tradueix en una gran competència a l’hora de crear contingut i aconseguir que les persones s’interessin per veure’l. Aquest treball de final de grau ...

Thumbnail

Projecte de rebranding de la marca poble de Cabacés Turisme 

Masip Gibert, Marta (2025-06)

Aquest treball neix de la motivació d'una noia de Cabacés, un petit poble del Priorat, comarca ubicada a la província de Tarragona, i te com a objectiu principal crear una identitat visual renovada i potent per a Cabacés ...

Thumbnail

Creación de una marca editorial ¿Es posible crear un sello editorial que nazca de lo moderno sin perder su esencia? 

Arasa Bellver, Inés (2025-06)

L'objectiu del TFG consisteix en la creació d'una marca editorial que es diferenciï de les ja existents. El seu objectiu és el de trobar un tipus de negoci que destaqui en el sector editorial i que ofereixi un valor afegit ...

Thumbnail

Propuesta periodística para producir y difundir reportajes sobre iniciativas de repoblación en la España vaciada 

Población Cafano, Victoria Isabella (2025-06)

Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) explora el fenòmen del despoblament rural a Espanya, centrant-se en l’anomenada “España vaciada” i en les iniciatives locals que busquen revertir l’èxode demogràfic. La primera part del ...

Thumbnail

Manual sobre cómo crear un packaging 

Millaruelo Fernández, Andrea (2025-06)

El present Treball de Fi de Grau (TFG) estudia el procés d'elaboració d'un packaging, posant èmfasi en el seu disseny i utilitat. El packaging engloba les tècniques d'embalatge, empaquetatge, embolcall, etiquetatge i ...

Thumbnail

Estrategias para la construcción de marcas en la industria musical 

Ceballos Rubio, Lara (2025-06)

Aquest treball de fi de grau se centra en HYBE Corporation, una de les productores més grans i exitoses de Corea del Sud, responsable del desenvolupament i el llançament d'una llarga llista de grups d'ídols que s'han ...

Thumbnail

Reposicionamiento de O Bag Classic en el mercado español mediante su rediseño 

Gimeno Gallardo, Martina (2025-06)

La investigació es centra en reposicionar la marca de moda de bosses customitzables, O Bag, mitjançant el redisseny del seu model icònic, l’“O Bag Classic”, actualment oblidat al mercat espanyol. Es valoren les causes del ...

Thumbnail

El color como herramienta narrativa: Los casos de Tiempos Futuros (2021) y Videofilia (y otros síndromes virales) (2015) 

Barrantes Li Elguera, Diana Victoria (2025-06)

Durant les darreres dècades, el panorama cinematogràfic peruà ha experimentat el ressorgiment d’un nou cinema d’autor, impulsat per una nova generació emergent d’artistes que aposten per una exploració estètica més profunda. ...

Thumbnail

Los criterios de la creatividad: Más allá de la inspiración y originalidad 

Collada Nolent, Irene (2024)

La creativitat sovint es defineix com a subjectiva, ja que és multidisciplinar i polièdrica. Però, en l'àmbit educatiu, es pot percebre de manera molt més objectiva, perquè l'estudiant obté una qualificació numèrica per ...

Thumbnail

La película de Mario Bros: la pieza clave en la estrategia de branded content de la franquicia y de la empresa Nintendo 

Castro Vizconde, Laura (2024)

En veure una gorra vermella amb una lletra “M” en el centre tots sabem reconèixer la seva procedència, un color, una melodia… Amb tan sols un parell d'elements som capaços de reconèixer a l'icònic personatge de Nintendo. ...

Thumbnail

Análisis de la narrativa de marca en el relato de la película Barbie 

Manzano Villarejo, Laia (2024)

En aquest treball s'estudia l'storytelling de la marca Barbie mitjançant l'anàlisi de la narrativa de marca que es produeix a la pel·lícula llançada el 2023 en comparació amb les primeres pel·lícules. La famosa nina creada ...

Thumbnail

El branded content en el sector de la moda de lujo : estudio comparativo de Louis Vuitton, Chanel y Gucci 

Muñoz Ruiz, Marta (2019)

El present treball estudia i reflexiona sobre el branded content en la indústria de la moda de luxe. La publicitat ha evolucionat amb els anys i s'ha anat adaptant a la societat i al moment. La indústria de la moda de luxe ...

Thumbnail

Estrategia de comunicación de Hangeo: un giro de 180º en el plan estratégico 

Joly Mira, Isabel (2023-9-)

En aquest treball de investigació l’objectiu és crear un pla de comunicació per la marca Hangeo. Actualment, hi ha molta competència en el sector d’aplicacions socials. És per això que el meu objectiu es realitzar un pla ...

Thumbnail

Lanzamiento de marca y plan de comunicación de Mimatelier 

Rubio Montes, María (2023-9-)

Crear una marca de vestits per a ocasions especials en el mercat actual pot semblar una cosa difícil i ple de desafiaments, ja que és un mercat molt saturat en el qual ja existeix tot. És per això, que volem fer-li un volt ...

Thumbnail

Redes sociales y enfermedades de salud mental: Proyecto de branded content para la marca BeReal 

Soci Ruiz, Marcello (2023-9-)

Aquest document tracta sobre les xarxes socials i la relació que poden tenir en el desenvolupament de certes malalties mentals. De la mateixa manera, serveix d'anàlisi i comprensió d'una aplicació que és tendència a molts ...

More