El potencial de la Mitopoeia en ordre a educar la trascendència humana

Autor/a

Ventura Vizuete, Laura

Otros/as autores/as

Turu Tarré, Maria,

Universitat Abat Oliba CEU. Departament d'Humanitats i Ciències de l'Educació

Fecha de publicación

2016-07-06



Resumen

El present treball té com a objecte l’estudi del gènere mitopoètic, partint de l’origen del terme mitopoeia i analitzant els seus principals trets, per poder així entendre la teoria de la subcreació que autors com J.R.R. Tolkien, C.S. Lewis, George MacDonald i G.K. Chesterton manifesten als seus escrits sobre els contes de fades i la literatura fantàstica. D’aquesta manera, l’obra mitopoètica s’entén com a mímesi d’una realitat que va més enllà d’allò que és natural, a fi de reflectir per mitjà de la bellesa la resposta a les preguntes últimes de l’existència humana. Per aquest motiu, considerem el potencial educatiu de la mitopoeia en tant que comunica una realitat metafísica que transcendeix l’home i que ensenya veritats universals sobre la naturalesa humana i sobre el fi per al qual, des d’una perspectiva cristiana, l’ésser humà ha estat creat.

Tipo de documento

Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado

Lengua

Catalán

Materias CDU

11 - Metafísica; 37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre

Palabras clave

Pedagogia; Metafísica; Literatura fantàstica; Realisme

Páginas

65 p.

Documentos

TFG-VENTURA-2016.pdf

516.1Kb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)