dc.contributor |
Turu Tarré, Maria, |
dc.contributor |
Universitat Abat Oliba CEU. Departament d'Humanitats i Ciències de l'Educació |
dc.contributor.author |
Ventura Vizuete, Laura |
dc.date.accessioned |
2016-07-06T11:59:34Z |
dc.date.available |
2016-07-06T11:59:34Z |
dc.date.created |
2016-02 |
dc.date.issued |
2016-07-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/266047 |
dc.format.extent |
65 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Pedagogia |
dc.subject.other |
Metafísica |
dc.subject.other |
Literatura fantàstica |
dc.subject.other |
Realisme |
dc.title |
El potencial de la Mitopoeia en ordre a educar la trascendència humana |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.subject.udc |
11 - Metafísica |
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.description.abstract |
El present treball té com a objecte l’estudi del gènere mitopoètic, partint de l’origen del terme mitopoeia i analitzant els seus principals trets, per poder així entendre la teoria de la subcreació que autors com J.R.R. Tolkien, C.S. Lewis, George MacDonald i G.K. Chesterton manifesten als seus escrits sobre els contes de fades i la literatura fantàstica. D’aquesta manera, l’obra mitopoètica s’entén com a mímesi d’una realitat que va més enllà d’allò que és natural, a fi de reflectir per mitjà de la bellesa la resposta a les preguntes últimes de l’existència humana. Per aquest motiu, considerem el potencial educatiu de la mitopoeia en tant que comunica una realitat metafísica que transcendeix l’home i que ensenya veritats universals sobre la naturalesa humana i sobre el fi per al qual, des d’una perspectiva cristiana, l’ésser humà ha estat creat. |