Projectes i treballs de final de màster

La Universitat Abat Oliba CEU (UAO CEU) és una de les tres universitats promogudes per la Fundación Universitaria San Pablo CEU. Des que es va constituir com universitat privada l’any 2003, la UAO CEU ha apostat per un model acadèmic diferencial basat en la connexió permanent entre professors i alumnes i en la implantació de metodologies docents innovadores. La UAO CEU ha configurat una oferta acadèmica única en que la internacionalització adquireix cada cop una importància més gran. A més de l’àmplia oferta de graus, dobles graus i bilingual degrees, la universitat posa a disposició dels alumnes graduats, dels joves professionals i dels executius amb gran experiència, els seus programes de màsters oficials i propis, postgraus, programes especialitzats i programes de doctorat, que completen una excel·lent proposta acadèmica. La Universitat Abat Oliba CEU es preocupa per proporcionar a l’estudiant una formació integral per poder enfrontar-se amb criteris propis i sòlids als seus reptes professionals i personals.


Anteriorment el nom d'aquest departament era Departament d'Humanitats.
Si sou autor/a d’algun document elaborat en l’àmbit de la Universitat Abat Oliba CEU i voleu publicar-lo a RECERCAT, contacteu amb biblioteca@uao.es.

Envíos recientes

Thumbnail

Disseny d’un Projecte d’Aprenentatge-Servei (ApS): millorant la inclusió de les persones amb diversitat funcional als centres i entorns educatius 

Planiol i Molist, Mariona (2025-09)

"Disseny d'un Projecte d'Aprenentatge-Servei (ApS): millorant la inclusió de les persones amb diversitat funcional als centres i entorns educatius": és la creació d’una proposta innovadora amb les característiques dels ...

Thumbnail

Història de les matemàtiques a Xina 

Checa Corominas, Oriol (2025-06)

Aquest treball de recerca s’endinsa en la rica i extensa història de les matemàtiques a la Xina, des dels seus orígens neolítics fins a l’educació contemporània del segle XXI. Seguint la cronologia, es presenten les ...

Thumbnail

Cuidado entre iguales en el aula: percepción, datos y peticiones del alumnado 

Solas Ligero, Xavier (2025-06)

La pertinença al grup i el suport dels iguals són fonamentals durant l’adolescència, ja que influeixen en el benestar emocional de l’alumnat. En aquest context, aquest treball explora la convivència escolar a través de la ...

Thumbnail

Evolució de l’educació inclusiva a Catalunya: avenços i qüestions pendents 

Brugués Claramunt, Abel (2025-06)

Aquest treball analitza l’evolució de l’educació inclusiva a Catalunya durant els darrers 25 anys, amb un enfocament específic en l’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO). A partir d’una revisió documental de ...

Thumbnail

La inclusió educativa d'alumnes amb discapacitat intel·lectual i Trastorn de l’espectre de l’autisme a secundaria: un estudi exploratori sobre la implementació del decret 150/2017 en centres educatius de Manresa 

Tort Rodenas, Marcel (2025-06)

El present Treball de Fi de Màster analitza com tres instituts de secundària de Manresa implementen el Decret 150/2017 —norma clau de l’educació inclusiva a Catalunya— en l’atenció a l’alumnat amb discapacitat intel·lectual ...

Thumbnail

La resiliencia docente: un recurso necesario para el docente del siglo XXI 

Santos Díaz, Sara (2025-06)

Aquest treball de recerca aborda la capacitat d'adaptació i de superació de les adversitats, coneguda com a resiliència. Concretament, investiga la resiliència al docent de centres educatius d'Educació Secundària Obligatòria, ...

Thumbnail

Construint oportunitats des de les matemàtiques: una proposta inclusiva per a l’alumnat nouvingut 

Duran Forteza, Maria (2025-06)

En un sistema educatiu cada vegada més divers, amb alumnat nouvingut procedent d’arreu del mon, les aules d’acollida esdevenen espais imprescindibles d’immersió lingüística, cultural i d’acompanyament emocional. Tanmateix, ...

Thumbnail

L'acompanyament educatiu de l'oralitat a secundària: efectes en l’àmbit emocional, la convivència i la participació a l'aula 

Bona Peñalver, Cristina (2025-06)

Aquest treball analitza com l’acompanyament educatiu a les pràctiques orals incideix en l’estat emocional, la convivència i la participació dels adolescents en context escolar. L’anàlisi pretén contribuir a obrir camins ...

Thumbnail

Responsabilidad pedagógica en los profesores de Secundaria 

Rived Martínez, Miquel (2025-06)

L'abandonament escolar continua sent un problema important dins del sistema educatiu espanyol. No obstant això, diversos estudis han demostrat que un possible antídot per remediar dificultats acadèmiques i millorar ...

Thumbnail

Rutes matemàtiques en municipis rurals, més enllà de l’aula a Ulldecona 

Batet i Martínez, Ignasi (2025-06)

Al llarg d’aquest treball traslladem les matemàtiques fora de l’aula, innovem establint una ruta matemàtica que crea un vincle directe entre l’entorn i l’aula, dintre del marc del nou currículum. Caminant entre el sentit ...

Thumbnail

Sesgo cognitivo en la evaluación de contenido en Educación Secundaria 

Castany Feixas, Aniol (2025-06)

L’avaluació de contingut és una part fonamental en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Pot veure’s influenciat per l’aparició de biaixos cognitius, que són una distorsió sistemàtica i inconscient que afecta als judicis, ...

Thumbnail

Un viaje afectivo en tus manos: sobre el impacto emocional del uso de los materiales manipulativos en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las matemáticas 

Yélamos Bayarri, Gisela (2024)

Aquest treball explora el camí de l'aprenentatge de les matemàtiques a través del domini afectiu i com els materials manipulatius poden transformar aquesta experiència en un trajecte motivador. Navegant entre les emocions ...

Thumbnail

iMath: Disseny i implementació d’una aplicació mòbil en un entorn matemàtic a 1r curs d’ESO 

Acero Montes, Adrià (2024)

En la memòria d’aquest treball final de màster s’explica el projecte iMath, el disseny i la implementació d’una aplicació mòbil, dins de l’àmbit de les matemàtiques per a alumnes de 1r d’ESO desenvolupada durant el curs ...

Thumbnail

CLEO, una asistente virtual como recurso educativo en el ámbito matemático 

Bottelli Benítez, Natalia Adriana (2024)

El fenomen ChatGPT com a tecnologia emergent, resulta un recurs significatiu tant a estudiants com a docents, posicionant-se com una eina clau en la transformació dels processos educatius, facilitant l'aprenentatge ...

Thumbnail

La influencia de la relación pedagógica con tacto en la clase de matemáticas 

Tudela Castro, Elena (2024)

Diversos autors coincideixen que la relació pedagògica té un paper fonamental en l'aprenentatge dels estudiants a l'escola. La finalitat d'aquest treball es realitzar una recerca sobre la relació pedagògica amb tacte a les ...

Thumbnail

Ansietat i rendiment acadèmic a les matemàtiques: Una exploració sobre les estratègies més eficaces per gestionar una aula de secundària 

Massana Travieso, Pau (2024-06)

Gestionar l’ansietat escolar i, concretament, l’ansietat matemàtica a l’aula és un repte per a l’educació actual. El treball que es presenta té com a objectius explorar la relació que existeix entre l’ansietat matemàtica ...

Thumbnail

L’Oriol. Estudi de com aprèn Matemàtiques un alumne amb TEA a primer de Secundària. 

Anguera Aguilocho, Mercè (2024-06)

L’increment de les persones diagnosticades amb Trastorn d’Espectre Autista1 en els darrers anys és una realitat. D’altra banda un dels grans temes que ha portat tant a la investigació com als canvis legals ha estat la ...

Thumbnail

España e Italia: dos sistemas al espejo 

Sella, Ivan (2024-06)

Aquest treball compara els sistemes educatius d'Itàlia i Espanya, centrant l'anàlisi en l'educació secundària. Tots dos països comparteixen similituds en la seva estructura social i política, així com en els seus nivells ...

Thumbnail

Estereotipos hacia asiáticos orientales en matemáticas en España 

Sabal, Karime (2024-06)

Les recerques sobre els estereotips ètnics per als asiàtics orientals a Espanya són escasses i pràcticament inexistents, actualment únicament es troben estudis d'aquesta temàtica centrats en Estats Units, la qual cosa no ...

Thumbnail

La metacognició per fer de l’avaluació una aliada. Proposta que busca fomentar la predisposició per aprendre, posar en valor el progrés i fer-te’n protagonista 

Sendra Balcells, Carla (2024-06)

La motivació d’aquest treball sorgeix de la necessitat de poder desenvolupar l’habilitat metacognitiva a les aules, per tal d’aconseguir que l’alumnat pensi sobre el seu propi aprenentatge fomentant la presa de decisions ...

Más