Mostrando ítems 1-20 de 64
Planiol i Molist, Mariona (2025-09)
"Disseny d'un Projecte d'Aprenentatge-Servei (ApS): millorant la inclusió de les persones amb diversitat funcional als centres i entorns educatius": és la creació d’una proposta innovadora amb les característiques dels ...
Checa Corominas, Oriol (2025-06)
Aquest treball de recerca s’endinsa en la rica i extensa història de les matemàtiques a la Xina, des dels seus orígens neolítics fins a l’educació contemporània del segle XXI. Seguint la cronologia, es presenten les ...
Solas Ligero, Xavier (2025-06)
La pertinença al grup i el suport dels iguals són fonamentals durant l’adolescència, ja que influeixen en el benestar emocional de l’alumnat. En aquest context, aquest treball explora la convivència escolar a través de la ...
Brugués Claramunt, Abel (2025-06)
Aquest treball analitza l’evolució de l’educació inclusiva a Catalunya durant els darrers 25 anys, amb un enfocament específic en l’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO). A partir d’una revisió documental de ...
Tort Rodenas, Marcel (2025-06)
El present Treball de Fi de Màster analitza com tres instituts de secundària de Manresa implementen el Decret 150/2017 —norma clau de l’educació inclusiva a Catalunya— en l’atenció a l’alumnat amb discapacitat intel·lectual ...
Santos Díaz, Sara (2025-06)
Aquest treball de recerca aborda la capacitat d'adaptació i de superació de les adversitats, coneguda com a resiliència. Concretament, investiga la resiliència al docent de centres educatius d'Educació Secundària Obligatòria, ...
Duran Forteza, Maria (2025-06)
En un sistema educatiu cada vegada més divers, amb alumnat nouvingut procedent d’arreu del mon, les aules d’acollida esdevenen espais imprescindibles d’immersió lingüística, cultural i d’acompanyament emocional. Tanmateix, ...
Bona Peñalver, Cristina (2025-06)
Aquest treball analitza com l’acompanyament educatiu a les pràctiques orals incideix en l’estat emocional, la convivència i la participació dels adolescents en context escolar. L’anàlisi pretén contribuir a obrir camins ...
Rived Martínez, Miquel (2025-06)
L'abandonament escolar continua sent un problema important dins del sistema educatiu espanyol. No obstant això, diversos estudis han demostrat que un possible antídot per remediar dificultats acadèmiques i millorar ...
Batet i Martínez, Ignasi (2025-06)
Al llarg d’aquest treball traslladem les matemàtiques fora de l’aula, innovem establint una ruta matemàtica que crea un vincle directe entre l’entorn i l’aula, dintre del marc del nou currículum. Caminant entre el sentit ...
Castany Feixas, Aniol (2025-06)
L’avaluació de contingut és una part fonamental en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Pot veure’s influenciat per l’aparició de biaixos cognitius, que són una distorsió sistemàtica i inconscient que afecta als judicis, ...
Yélamos Bayarri, Gisela (2024)
Aquest treball explora el camí de l'aprenentatge de les matemàtiques a través del domini afectiu i com els materials manipulatius poden transformar aquesta experiència en un trajecte motivador. Navegant entre les emocions ...
Acero Montes, Adrià (2024)
En la memòria d’aquest treball final de màster s’explica el projecte iMath, el disseny i la implementació d’una aplicació mòbil, dins de l’àmbit de les matemàtiques per a alumnes de 1r d’ESO desenvolupada durant el curs ...
Bottelli Benítez, Natalia Adriana (2024)
El fenomen ChatGPT com a tecnologia emergent, resulta un recurs significatiu tant a estudiants com a docents, posicionant-se com una eina clau en la transformació dels processos educatius, facilitant l'aprenentatge ...
Tudela Castro, Elena (2024)
Diversos autors coincideixen que la relació pedagògica té un paper fonamental en l'aprenentatge dels estudiants a l'escola. La finalitat d'aquest treball es realitzar una recerca sobre la relació pedagògica amb tacte a les ...
Massana Travieso, Pau (2024-06)
Gestionar l’ansietat escolar i, concretament, l’ansietat matemàtica a l’aula és un repte per a l’educació actual. El treball que es presenta té com a objectius explorar la relació que existeix entre l’ansietat matemàtica ...
Anguera Aguilocho, Mercè (2024-06)
L’increment de les persones diagnosticades amb Trastorn d’Espectre Autista1 en els darrers anys és una realitat. D’altra banda un dels grans temes que ha portat tant a la investigació com als canvis legals ha estat la ...
Sella, Ivan (2024-06)
Aquest treball compara els sistemes educatius d'Itàlia i Espanya, centrant l'anàlisi en l'educació secundària. Tots dos països comparteixen similituds en la seva estructura social i política, així com en els seus nivells ...
Sabal, Karime (2024-06)
Les recerques sobre els estereotips ètnics per als asiàtics orientals a Espanya són escasses i pràcticament inexistents, actualment únicament es troben estudis d'aquesta temàtica centrats en Estats Units, la qual cosa no ...
Sendra Balcells, Carla (2024-06)
La motivació d’aquest treball sorgeix de la necessitat de poder desenvolupar l’habilitat metacognitiva a les aules, per tal d’aconseguir que l’alumnat pensi sobre el seu propi aprenentatge fomentant la presa de decisions ...