Ara mostrant els elements 21-40 de 64

    Miniatura

    Propuesta de una herramienta gamificada: diseño y evaluación de un Escape Room para la enseñanza de la geometría en la Educación Secundaria 

    Medina León, Aitana (2024-07)

    És innegable que durant aquestes últimes dècades la societat ha experimentat grans evolucions en tots els àmbits, que a més, en molts casos, han tingut lloc de manera inesperada, ràpida i dràstica. Entre tots ells, cal ...

    Miniatura

    El poder formativo y pedagógico de la resiliencia: análisis del vínculo afectivo a través de la literatura 

    Álvarez Riosalido, David (2024-06)

    El treball El poder formatiu i pedagògic de la resiliència: anàlisi del vincle afectiu a través de la literatura aposta per una resiliència capaç de donar veu a les adversitats a les quals s’enfronten els adolescents. Per ...

    Miniatura

    Las cajas de aprendizaje y el fomento de la lectura en secundaria 

    Latre Méndez, Maria (2024-07)

    En el marc d'aquest estudi, s'explora l'aplicació de la metodologia de les caixes d'aprenentatge en un context educatiu concret: una aula de secundària a una escola de Barcelona. Les caixes d'aprenentatge són una metodologia ...

    Miniatura

    Abandonament escolar prematur i competència matemàtica als cicles de grau mitjà de la ciutat de Lleida 

    Truc i Antona, Bernat (2024-06)

    El present treball pretén contribuir a l’evidència existent que hi ha darrere l’Abandonament Escolar Prematur (AEP) en els estudis postobligatoris a Catalunya. Més concretament, el treball investiga les causes que fonamenten ...

    Miniatura

    El Sumario de la Natural Historia de las Indias, de Gonzalo Fernández de Oviedo. Multidisciplinariedad e innovación educativa para alumnos de bachillerato a partir de una joya literaria del siglo XVI español 

    Guillamón Pérez, Ana María (2024-06)

    Aquest TFM defensa i emfatitza, a la primera part, el rol fonamental de la Literatura com a eina bàsica de l’aprenentatge i de l’ensenyament, a l’àrdua empresa d’educar “amb sentit” individus perquè es desenvolupin autònoms, ...

    Miniatura

    L’aprenentatge col·laboratiu als Cicles Formatius de Grau Superior d’àmbits professionals tècnics i tecnològics 

    Miralles Nogués, Ignasi (2024-06)

    Aquest Treball de Final de Màster (TFM) ha tingut com a objectiu principal donar a conèixer la situació actual de l’aprenentatge col·laboratiu als Cicles Formatius de Grau Superior d’àmbits professionals tècnics i tecnològics. ...

    Miniatura

    La trigonometria de quart d’ESO amb Geogebra 

    Vaqué Piedrafita, Bernat (2023-07)

    El present Treball de Final de Màster Universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Ensenyament d’Idiomes fa una recerca sobre l’evolució històrica i la importància de la visualització en ...

    Miniatura

    Enseñanza de las matemáticas en 2º de ESO: Primera aproximación al Método Singapur 

    Moreno Birichinaga, Aurkene (2023-07)

    Aquest treball presenta una estratègia innovadora de l'aprenentatge de les matemàtiques, el Mètode Singapur, que destaca per promoure el desenvolupament de les habilitats matemàtiques a partir del raonament i partint d'un ...

    Miniatura

    La ficció sonora com a recurs didàctic per a l’ensenyament de llengua i literatura 

    Martí Garcia, Carlota (2023-07)

    Aquest Treball de Fi de Màster presenta una metodologia innovadora que pretén impulsar l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i la literatura catalana a Secundària a través de la creació d’una ficció sonora. El ...

    Miniatura

    Ciencia de datos en el aula: proyecto de matemáticas y programación 

    Conesa Parras, Natàlia (2023-07)

    En aquest Treball de Final de Màster es presenta el disseny d'una situació d'aprenentatge per a l'ensenyament de l'anàlisi de dades en l'àrea de matemàtiques i programació. La proposta s'enfoca en alumnes de primer any de ...

    Miniatura

    Adaptación de los géneros periodísticos en la actualidad: TikTok e Instagram como fuente de información entre los adolescentes 

    Amela García, Alicia (2023-07)

    El context de total digitalització en el qual es troba la societat actual ha fomentat que els adolescents acudeixin a les xarxes socials com a principal font d'accés a la informació. No obstant això, l'alumnat d'avui dia ...

    Miniatura

    Efectos de la heterogeneidad plurilingüe del alumnado de castellano, de origen árabe, en las escuelas catalanas 

    Al Ojaimi, Mohanad Amer Kadhim (2023-07)

    Aquest treball estudia la problemàtica dels nadius arabòfons en l'aprenentatge de la llengua castellana, a partir de l'experiència obtinguda en un centre d'ensenyament de Catalunya. El fenomen de la immigració estrangera, ...

    Miniatura

    Las pruebas de aptitud personal en educación: evaluación de la competencia lógico-matemática 

    Palacios Tajahuerce, Alba (2023-07)

    Las matemáticas acostumbran a convertirse en el terror de las aulas a medida que los alumnos llegan a secundaria, y esto suele verse reflejado por la forma y recursos que utilizan los profesores para transmitir los ...

    Miniatura

    Aprender gramática para mejorar la expresión escrita 

    Fernández Serrano, Irene (2023-07)

    Aquest treball proposa una situació d’aprenentatge amb l’objectiu de treballar la gramàtica a l’aula de llengua des d’un punt de vista transversal (llengua castellana i catalana) i aplicat a la millora de l’expressió ...

    Miniatura

    Anàlisi comparativa dels indicadors d'escolarització i rendiment educatiu entre Espanya i països de referència de l’OCDE 

    Cerezo Casacuberta, Ona (2023-07)

    Entendre el funcionament del sistema educatiu d'un país és essencial per a les principals diligències d’un estat. Els indicadors educatius s'han utilitzat tradicionalment per entendre el seu funcionament i per avaluar ...

    Miniatura

    Explorando las interferencias lingüísticas del catalán en el español de Barcelona: diseño de una situación de aprendizaje para estudiantes de 4.º de la ESO 

    Bolívar Mezquida, Eduardo (2023-09)

    Aquest treball aborda el context sociolingüístic actual de Barcelona i es centra en la situació de contacte de llengües entre l'espanyol i el català. En concret, es desenvolupa un dels principals fenòmens associats a aquest ...

    Miniatura

    Análisis comparativo de las matemáticas en el programa de Bachillerato en España y el programa de Diploma del International Bacclaureate® 

    González Pla, Francisco (2023-09)

    La docència de les matemàtiques a l'etapa preuniversitària és de gran rellevància en el conjunt del sistema educatiu; els continguts, la metodologia d'ensenyament i les competències adquirides pels estudiants seran ...

    Miniatura

    L’ús dels jocs de taula per practicar l’expressió oral en llengua catalana a l’aula de secundària 

    Martínez Riera, Sara (2023-09)

    Aquest treball ofereix una aproximació de l’aprenentatge basat en jocs -i, especialment, els jocs de taula-, com a eina per motivar i potenciar la pràctica de l’expressió oral en català en un ambient castellanoparlant. ...

    Miniatura

    L’ús de la ràdio per fomentar el català oral en una escola de màxima complexitat: el cas de l'Institut Escola Trinitat Nova 

    Navarro Ortiz, Marc (2023-07)

    Aquesta proposta d’innovació planteja l’ús de la ràdio escolar per fomentar l’expressió oral en català a l’Institut Escola Trinitat Nova de Barcelona. Es tracta d’un centre de màxima complexitat on l’alumnat no s’expressa ...

    Miniatura

    Inmediatez discursiva en textos cotidianos de Nueva España en el aula 

    Villar Canet, Jordina (2023-07)

    Immediatesa discursiva en textos quotidians de Nova Espanya a l’aula és el Treball de fi del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundaria Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyança d’Idiomes ...