Ciencia de datos en el aula: proyecto de matemáticas y programación

Author

Conesa Parras, Natàlia

Other authors

Gómez Moyano, Sergio

Publication date

2023-07



Abstract

En aquest Treball de Final de Màster es presenta el disseny d'una situació d'aprenentatge per a l'ensenyament de l'anàlisi de dades en l'àrea de matemàtiques i programació. La proposta s'enfoca en alumnes de primer any de Batxillerat i s'estén al llarg d'un trimestre. En el projecte s’utilitza la metodologia d'Aprenentatge Basat en Projectes i es recolza en el llenguatge de programació Python, en concret, la llibreria Pandas per a tractar i mostrar dades i aplicar conceptes d'estadística bàsica.


En este Trabajo de Final de Máster se presenta el diseño de una situación de aprendizaje para la enseñanza del análisis de datos en el área de matemáticas y programación. La propuesta se enfoca en alumnos de primer año de Bachillerato y se extiende a lo largo de un trimestre. En el proyecto se emplea la metodología de Aprendizaje Basado en Proyectos y se apoya en el lenguaje de programación Python, en concreto, la librería Pandas para tratar y mostrar datos y aplicar conceptos de estadística básica.


This Master's Thesis presents the design of a learning situation for teaching data analysis in the areas of mathematics and programming. The proposal is aimed at first-year high-school students and extends over one term. The project employs the methodology of Project-Based Learning and relies on the Python programming language, specifically the Pandas library, to handle and display data and apply basic statistical concepts.

Document Type

Master's final project

Language

Spanish

CDU Subject

373 - Kinds of school providing general education

Subject

Situació d'aprenentage; Ensenyament de la matemàtica; Python (Llenguatge de programació); Educació secundària obligatòria

Pages

107 p.

Documents

TFM_CONESA_2023.pdf

2.857Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)