Ciencia de datos en el aula: proyecto de matemáticas y programación

dc.contributor
Gómez Moyano, Sergio
dc.contributor.author
Conesa Parras, Natàlia
dc.date.accessioned
2023-12-01T12:23:36Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T12:51:33Z
dc.date.available
2023-12-01T12:23:36Z
dc.date.available
2024-10-02T12:51:33Z
dc.date.issued
2023-07
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/537099
dc.description.abstract
En aquest Treball de Final de Màster es presenta el disseny d'una situació d'aprenentatge per a l'ensenyament de l'anàlisi de dades en l'àrea de matemàtiques i programació. La proposta s'enfoca en alumnes de primer any de Batxillerat i s'estén al llarg d'un trimestre. En el projecte s’utilitza la metodologia d'Aprenentatge Basat en Projectes i es recolza en el llenguatge de programació Python, en concret, la llibreria Pandas per a tractar i mostrar dades i aplicar conceptes d'estadística bàsica.
cat
dc.description.abstract
En este Trabajo de Final de Máster se presenta el diseño de una situación de aprendizaje para la enseñanza del análisis de datos en el área de matemáticas y programación. La propuesta se enfoca en alumnos de primer año de Bachillerato y se extiende a lo largo de un trimestre. En el proyecto se emplea la metodología de Aprendizaje Basado en Proyectos y se apoya en el lenguaje de programación Python, en concreto, la librería Pandas para tratar y mostrar datos y aplicar conceptos de estadística básica.
spa
dc.description.abstract
This Master's Thesis presents the design of a learning situation for teaching data analysis in the areas of mathematics and programming. The proposal is aimed at first-year high-school students and extends over one term. The project employs the methodology of Project-Based Learning and relies on the Python programming language, specifically the Pandas library, to handle and display data and apply basic statistical concepts.
eng
dc.format.extent
107 p.
dc.language.iso
spa
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Situació d'aprenentage
dc.subject.other
Ensenyament de la matemàtica
dc.subject.other
Python (Llenguatge de programació)
dc.subject.other
Educació secundària obligatòria
dc.title
Ciencia de datos en el aula: proyecto de matemáticas y programación
dc.type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.subject.udc
373
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

TFM_CONESA_2023.pdf

2.857Mb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)