Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/164538
dc.contributor.author | Vilanou, Conrad |
---|---|
dc.contributor.author | Vilafranca Manguán, Isabel |
dc.contributor.author | Garcia Farrero, Jordi |
dc.contributor.author | Prats Gil, Enric |
dc.date | 2020-06-05T20:08:06Z |
dc.date | 2020-06-05T20:08:06Z |
dc.date | 2018 |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/2445/164538 |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2445/164538 |
dc.description | Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497 |
dc.description | Sembla obvi que Europa viu una profunda crisi tal com es pot comprovar amb el Brexit. No debades, Enrico Letta –primer ministre italià entre 2013 i 2014, i un dels líders que promou l’entesa llatina dins del context de la Unió– va publicar el llibre Hacer Europa y no la guerra (2017). Fa la impressió que el que ha succeït és que Europa –que havia estat històricament una via pedagògica i cultural, tal com es va simbolitzar en la figura d’Erasme de Rotterdam– ha optat per una via econòmica, basada en primer lloc en el carbó i l’acer, i més tard, en la lògica d’un mercat comú europeu. Fet i fet, aquesta deriva economicista s’ha accentuat en els darrers anys, a redós de la crisi financera de 2008, que ha prioritzat les qüestions del mercat en detriment d’una unitat de caire humanista. Fet i fet, aquest deixant humanista enllaça amb la tradició pedagògica, des de la Paideia grega als corrents neohumanistes dels segles xix i xx... |
dc.format | 5 p. |
dc.format | application/pdf |
dc.language | cat |
dc.publisher | Institut de Recerca en Educació (IRE.UB) |
dc.relation | Capítol 12 del llibre: Lleixà, T.; Gros, B.; Mauri, T.; Medina, J.L (cords.). 2018. Educació 2018-2020. Reptes, tendències i compromisos. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-02934-1. pp. 73-77. |
dc.relation | http://hdl.handle.net/2445/164497 |
dc.rights | cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018 |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject | Educació superior |
dc.subject | Humanisme |
dc.subject | Europa |
dc.subject | Higher education |
dc.subject | Humanism |
dc.subject | Europe |
dc.title | La viabilitat de l’humanisme pedagògic a l’Europa postmoderna |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |