Title:
|
La viabilitat de l’humanisme pedagògic a l’Europa postmoderna
|
Author:
|
Vilanou, Conrad; Vilafranca Manguán, Isabel; Garcia Farrero, Jordi; Prats Gil, Enric
|
Notes:
|
Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497
Sembla obvi que Europa viu una profunda crisi tal com es pot comprovar amb el Brexit. No
debades, Enrico Letta –primer ministre italià entre 2013 i 2014, i un dels líders que promou
l’entesa llatina dins del context de la Unió– va publicar el llibre Hacer Europa y no la guerra
(2017). Fa la impressió que el que ha succeït és que Europa –que havia estat històricament
una via pedagògica i cultural, tal com es va simbolitzar en la figura d’Erasme de Rotterdam–
ha optat per una via econòmica, basada en primer lloc en el carbó i l’acer, i més tard, en la
lògica d’un mercat comú europeu. Fet i fet, aquesta deriva economicista s’ha accentuat en
els darrers anys, a redós de la crisi financera de 2008, que ha prioritzat les qüestions del
mercat en detriment d’una unitat de caire humanista. Fet i fet, aquest deixant humanista
enllaça amb la tradició pedagògica, des de la Paideia grega als corrents neohumanistes dels
segles xix i xx... |
Subject(s):
|
-Educació superior -Humanisme -Europa -Higher education -Humanism -Europe |
Rights:
|
cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
|
Document type:
|
Book Part Article - Published version |
Published by:
|
Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)
|
Share:
|
|