Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/164478
dc.contributor.author | Ayuste, Ana |
---|---|
dc.contributor.author | Escofet Roig, Anna |
dc.contributor.author | Gros Salvat, Begoña |
dc.contributor.author | Payá Sánchez, Montserrat |
dc.contributor.author | Rubio i Serrano, Laura |
dc.date | 2020-06-05T11:39:51Z |
dc.date | 2020-06-05T11:39:51Z |
dc.date | 2018 |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/2445/164478 |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2445/164478 |
dc.description | Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497 |
dc.description | El codisseny basa la investigació i la innovació en el desenvolupament de processos col·laboratius entre els agents implicats (Rowland, 2008). D’aquí que la seva característica principal és el desenvolupament de múltiples interaccions col·laboratives amb el propòsit d’avaluar, innovar i de millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge (Anderson i Shattuck, 2012). D’altra banda, com planteja Murcott (2007), l’ús del codisseny és un bon mètode per aconseguir la implicació dels beneficiaris atorgant-los una posició d’influència i de poder. En aquest sentit, la metodologia obeeix a la possibilitat d’integrar mirades i estratègies participatives orientades a reconèixer la veu dels subjectes implicats i a comprometre’ls amb la millora del seu propi aprenentatge i la de la seva realitat. Des d’aquesta perspectiva, la participació activa dels agents implicats es requereix en tot el procés, des de la planificació inicial fins al moment de la implementació, per assegurar que el disseny final respon realment a les seves necessitats i als seus interessos. Com qualsevol procés col·laboratiu, és important tenir en compte que no hi ha una única resposta, atès que es tracta d’un procés creatiu que pot generar múltiples i diverses propostes. |
dc.format | 6 p. |
dc.format | application/pdf |
dc.language | cat |
dc.publisher | Institut de Recerca en Educació (IRE.UB) |
dc.relation | Capítol 1 del llibre: Lleixà, T.; Gros, B.; Mauri, T.; Medina, J.L (cords.). 2018. Educació 2018-2020. Reptes, tendències i compromisos. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-02934-1. pp. 7-12. |
dc.relation | http://hdl.handle.net/2445/164497 |
dc.rights | cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018 |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject | Educació superior |
dc.subject | Innovacions educatives |
dc.subject | Aprenentatge servei |
dc.subject | Higher education |
dc.subject | Educational innovations |
dc.subject | Service learning |
dc.title | El codisseny com a metodologia d’investigació i innovació educativa: el potencial de la participació |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |