Título:
|
El codisseny com a metodologia d’investigació i innovació educativa: el potencial de la participació
|
Autor/a:
|
Ayuste, Ana; Escofet Roig, Anna; Gros Salvat, Begoña; Payá Sánchez, Montserrat; Rubio i Serrano, Laura
|
Notas:
|
Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497
El codisseny basa la investigació i la innovació en el desenvolupament de processos col·laboratius
entre els agents implicats (Rowland, 2008). D’aquí que la seva característica principal
és el desenvolupament de múltiples interaccions col·laboratives amb el propòsit d’avaluar,
innovar i de millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge (Anderson i Shattuck,
2012). D’altra banda, com planteja Murcott (2007), l’ús del codisseny és un bon mètode per
aconseguir la implicació dels beneficiaris atorgant-los una posició d’influència i de poder.
En aquest sentit, la metodologia obeeix a la possibilitat d’integrar mirades i estratègies
participatives orientades a reconèixer la veu dels subjectes implicats i a comprometre’ls
amb la millora del seu propi aprenentatge i la de la seva realitat. Des d’aquesta perspectiva,
la participació activa dels agents implicats es requereix en tot el procés, des de la planificació
inicial fins al moment de la implementació, per assegurar que el disseny final respon
realment a les seves necessitats i als seus interessos. Com qualsevol procés col·laboratiu, és
important tenir en compte que no hi ha una única resposta, atès que es tracta d’un procés
creatiu que pot generar múltiples i diverses propostes. |
Materia(s):
|
-Educació superior -Innovacions educatives -Aprenentatge servei -Higher education -Educational innovations -Service learning |
Derechos:
|
cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
|
Tipo de documento:
|
Capítulo o parte de libro Artículo - Versión publicada |
Editor:
|
Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)
|
Compartir:
|
|