Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/164478

El codisseny com a metodologia d’investigació i innovació educativa: el potencial de la participació
Ayuste, Ana; Escofet Roig, Anna; Gros Salvat, Begoña; Payá Sánchez, Montserrat; Rubio i Serrano, Laura
Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497 El codisseny basa la investigació i la innovació en el desenvolupament de processos col·laboratius entre els agents implicats (Rowland, 2008). D’aquí que la seva característica principal és el desenvolupament de múltiples interaccions col·laboratives amb el propòsit d’avaluar, innovar i de millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge (Anderson i Shattuck, 2012). D’altra banda, com planteja Murcott (2007), l’ús del codisseny és un bon mètode per aconseguir la implicació dels beneficiaris atorgant-los una posició d’influència i de poder. En aquest sentit, la metodologia obeeix a la possibilitat d’integrar mirades i estratègies participatives orientades a reconèixer la veu dels subjectes implicats i a comprometre’ls amb la millora del seu propi aprenentatge i la de la seva realitat. Des d’aquesta perspectiva, la participació activa dels agents implicats es requereix en tot el procés, des de la planificació inicial fins al moment de la implementació, per assegurar que el disseny final respon realment a les seves necessitats i als seus interessos. Com qualsevol procés col·laboratiu, és important tenir en compte que no hi ha una única resposta, atès que es tracta d’un procés creatiu que pot generar múltiples i diverses propostes.
-Educació superior
-Innovacions educatives
-Aprenentatge servei
-Higher education
-Educational innovations
-Service learning
cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
Capítulo o parte de libro
Artículo - Versión publicada
Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Ayuste, Ana; Escofet Roig, Anna; Gros Salvat, Begoña; Masgrau Juanola, Mariona; Obiols Suari, Núria; Payá Sánchez, Montserrat; Piqué Simón, Begoña; Rubio i Serrano, Laura
Ayuste, Ana; Escofet Roig, Anna; González Mediel, Olga; Gros Salvat, Begoña; Llobet Estany, Marta; Payá Sánchez, Montserrat; Sancho Salido, Jordi; Zhang Yu, Cristina
Escofet Roig, Anna; Grasa Martínez, Maria del Mar; Morín Fraile, Victoria; Novella Cámara, Ana M. (Ana María); Payá Sánchez, Montserrat; Rubio i Serrano, Laura