Plan integral de comunicación Fundación Ricardo Delgado Vizcaíno

Author

Urbano López, Inmaculada

Other authors

Perelló-Sobrepere, Marc

Publication date

2025-06



Abstract

Tras cursar el Máster, Gestión y Comunicación en la Economía Social y Solidaria, decido realizar como trabajo final, un plan integral de comunicación externa e interna para la fundación de carácter cultural en la que trabajo. La Fundación Ricardo Delgado Vizcaíno es una entidad sin fines lucrativos, constituida por COVAP en el año 1996 y tiene como misión promover la educación, la formación, la cultura y la investigación como claves para el progreso de las personas y de la sociedad. La decisión surge ante la necesidad de establecer las vías de comunicación que nos ayuden a conseguir transmitir la misión, visión y valores de nuestra organización, reflejados en las actividades que llevamos a cabo y en las colaboraciones que prestamos a otras entidades, creando así las alianzas necesarias para abordar la cantidad de proyectos que nos llegan, con los cuales queremos dar cobertura a la necesidades formativas, culturales y de investigación que la sociedad demanda. El objetivo de este trabajo es implantar los canales de comunicación virtuales de los que hasta ahora no disponíamos, con ello pretendemos visibilizar nuestro trabajo e interactuar con el público al que va dirigido de una forma más rápida y sostenible, así como complementar e integrar los medios tradicionales con los que hasta ahora nos hemos comunicado.


After completing the Master’s Degree in Management and Communication in the Social and Solidarity Economy, I decided to develop, as my final project, a comprehensive internal and external communication plan for the cultural foundation where I work. The Ricardo Delgado Vizcaíno Foundation is a non-profit organization established by COVAP in 1996. Its mission is to promote education, training, culture, and research as key elements for the progress of individuals and society. This decision arises from the need to establish communication channels that help us convey the mission, vision, and values of our organization, as reflected in the activities we carry out and in the collaborations we maintain with other entities. These alliances are essential to address the many projects we receive, which aim to meet the educational, cultural, and research needs demanded by society. The objective of this project is to implement virtual communication channels, which we did not previously have. Through this, we aim to make our work more visible and interact with our target audience in a faster and more sustainable way, while also complementing and integrating the traditional media through which we have communicated until now.

Document Type

Master's final project

Language

Spanish

CDU Subject

65 - Communication and transport industries. Accountancy. Business management. Public relations

Subject

Comunicació; Marques comercials

Pages

81 p.

Documents

Plan_Urbano_2025.pdf

2.626Mb

 

Rights

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

This item appears in the following Collection(s)