dc.contributor
Lacarte Rodríguez, Agustina
dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament d'Humanitats i Ciències de l'Educació
dc.contributor.author
Carmona López, Natàlia
dc.date.accessioned
2021-05-20T12:23:09Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T11:55:15Z
dc.date.available
2021-05-20T12:23:09Z
dc.date.available
2024-10-02T11:55:15Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/450037
dc.description.abstract
Aquest Treball de Fi de Grau té com a objectiu aprofundir de manera conceptual en
l'enfocament de Content and Language Integrated Learning (CLIL). En primer lloc i a
partir d'un marc teòric, es defineix el concepte de CLIL i es fa una visió en el temps
per a així poder veure la seva evolució. A continuació, es defineixen els seus
fonaments i la necessitat trobada en la societat actual. Per a contextualitzar
l'enfocament, es presenta el marc de referència europeu on es defineixen els
objectius, horaris, matèries impartides, avaluació, currículum i terminologia. D'altra
banda, es presenta la metodologia pròpia de CLIL i els aspectes més concrets
d'aquest en relació a l'Educació Primària, definint els agents partícips. Finalment, es
poden trobar un seguit d'aspectes a tenir en compte en el moment de planificar una
unitat didàctica en la qual se segueixi la metodologia CLIL. A partir del
desenvolupament d'aquesta primera part, es presenta una proposta d'unitat didàctica
de Ciències Socials per a 5è de Primària.
cat
dc.description.abstract
Este Trabajo de Fin de Grado tiene como objetivo profundizar de manera conceptual
en el enfoque de Content and Language Integrated Learning (CLIL). En primer lugar
y a partir de un marco teórico, se define el concepto de CLIL y se hace una visión en
el tiempo para así poder ver su evolución. A continuación, se definen sus
fundamentos y la necesidad encontrada en la sociedad actual. Para contextualizar el
enfoque, se presenta el marco de referencia europeo donde se definen los objetivos,
horarios, materias impartidas, evaluación, currículo y terminología. Por otro lado, se
presenta la metodología propia de CLIL y los aspectos más concretos de éste en
relación a la Educación Primaria definiendo a los agentes partícipes. Finalmente, se
pueden encontrar un seguido de aspectos a tener en cuenta en el momento de
planificar una unidad didáctica en la que se siga la metodología CLIL. A partir del
desarrollo de esta primera parte, se presenta una propuesta de unidad didáctica de
Ciencias Sociales para 5º de Primaria.
spa
dc.description.abstract
This Final Degree Project aims to deepen the conceptual approach to Content and
Language Integrated Learning (CLIL). First and within the framework of a theoretical
framework, defines the concept of CLIL and has a vision in time to see its evolution.
Then, its foundations and the need found in today's society are defined. To
contextualize the approach, the European reference framework is presented where
the objectives, schedules, subjects taught, evaluation, curriculum and terminology
are defined. On the other hand, CLIL's own methodology is presented and the most
important aspects in primary education by defining the participating agents. Finally,
there are a follow-up of the aspects to be taken into account when making a teaching
unit in which the CLIL methodology is implemented. From the development of this
first part, a proposal of didactic unit of Sciences for 5th of Primary is presented
eng
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Educació primària
dc.subject.other
Aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres
dc.title
CLIL en Educación Primaria. Propuesta para 5º de Primaria
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess