Título:
|
Tracking the behavior of players in a cost accounting simulation and identifying work patterns
|
Autor/a:
|
González Sabaté, Lucinio; Olivé Tomàs, Antoni; Oriol, Josep; Cuadros, Jordi; Menacho, Joaquín
|
Otros autores:
|
Universitat Ramon Llull. IQS |
Abstract:
|
This paper summarizes the results of using two Excel-based simulations run on a cost accounting course to instruct about the contribution margin. Students’ learning has been assessed using achievement tests and analyzing traces. Conclusions of the research are: students stayed active, focused their work on the key actions, and worked where the instructor wanted them to work; there was knowledge acquisition since the tests provide evidence of learning; and the activity was well-accepted by the students. |
Fecha de creación:
|
13-05-2015 |
Materias (CDU):
|
004 - Informàtica 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses |
Materia(s):
|
Simulació per ordinador Microsoft Excel (Fitxer informàtic) Comptabilitat de costos Simulations Contribution margin Achievement tests Traces R statistical environment Feedback survey |
Derechos:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
©L'autor/a |
Páginas:
|
10 p. |
Tipo de documento:
|
Artículo Artículo - Versión publicada |
DOI:
|
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.757
|
Editor:
|
Elsevier
|
Publish at:
|
Procedia - Social and Behavioral Sciences Vol.182 (2015), p.203-212
|
Compartir:
|
|