Now showing items 1-20 of 121

    Thumbnail

    Disseny d’un Projecte d’Aprenentatge-Servei (ApS): millorant la inclusió de les persones amb diversitat funcional als centres i entorns educatius 

    Planiol i Molist, Mariona (2025-09)

    "Disseny d'un Projecte d'Aprenentatge-Servei (ApS): millorant la inclusió de les persones amb diversitat funcional als centres i entorns educatius": és la creació d’una proposta innovadora amb les característiques dels ...

    Thumbnail

    El impacto de la posverdad en los modelos de género en la literatura infantil 

    De Arquer Argerich, María Dolores (2024-07)

    Aquest Treball de Fi de Grau analitza com l'era de la postveritat, manifestada a través de la correcció política i la cultura de la cancel·lació, afecta els models de gènere representats a la literatura infantil. A través ...

    Thumbnail

    El aprendizaje corporal: Un viaje por la pedagogía del cuerpo 

    Ariza Soto, Laura (2024-07)

    El desenvolupament d'aquest treball es fonamenta en l'aprenentatge corporal com a mètode aplicable a l'etapa d'Educació Primària. Moltes vegades, es relaciona l'aprenentatge amb l'aula, la mestra, el pupitre i la pissarra, ...

    Thumbnail

    Espacios en educación primaria: del aula de mis mayores al aula que anhelo 

    Ruiz Romera, Natalia (2024-07)

    En el present treball de Fi de Grau es busca comprendre com la configuració dels espais educatius, en relació amb l'aula d'educació primària, influeix en el procés d'ensenyament- aprenentatge, així com els principis que ...

    Thumbnail

    Camino hacia la inclusión: Estrategias educativas para la adaptación social y emocional de los alumnos recién llegados 

    Civit Rubio, Laura (2024-07)

    L'adaptació social i emocional dels alumnes nouvinguts és un desafiament significatiu en el nostre sistema educatiu, especialment amb la creixent diversitat cultural i lingüística. Aquests estudiants enfronten dificultats ...

    Thumbnail

    En búsqueda del bienestar: beneficios de la educación positiva y la gratitud en aulas de educación primaria 

    Marcos Segura, Teresa (2024-07)

    La Psicologia Positiva és una branca de la psicologia enfocada a estudiar i promoure les experiències i organitzacions que contribueixen al benestar humà. La Psicologia Positiva es diferencia de la psicologia tradicional ...

    Thumbnail

    Història de les matemàtiques a Xina 

    Checa Corominas, Oriol (2025-06)

    Aquest treball de recerca s’endinsa en la rica i extensa història de les matemàtiques a la Xina, des dels seus orígens neolítics fins a l’educació contemporània del segle XXI. Seguint la cronologia, es presenten les ...

    Thumbnail

    Cuidado entre iguales en el aula: percepción, datos y peticiones del alumnado 

    Solas Ligero, Xavier (2025-06)

    La pertinença al grup i el suport dels iguals són fonamentals durant l’adolescència, ja que influeixen en el benestar emocional de l’alumnat. En aquest context, aquest treball explora la convivència escolar a través de la ...

    Thumbnail

    Evolució de l’educació inclusiva a Catalunya: avenços i qüestions pendents 

    Brugués Claramunt, Abel (2025-06)

    Aquest treball analitza l’evolució de l’educació inclusiva a Catalunya durant els darrers 25 anys, amb un enfocament específic en l’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO). A partir d’una revisió documental de ...

    Thumbnail

    La inclusió educativa d'alumnes amb discapacitat intel·lectual i Trastorn de l’espectre de l’autisme a secundaria: un estudi exploratori sobre la implementació del decret 150/2017 en centres educatius de Manresa 

    Tort Rodenas, Marcel (2025-06)

    El present Treball de Fi de Màster analitza com tres instituts de secundària de Manresa implementen el Decret 150/2017 —norma clau de l’educació inclusiva a Catalunya— en l’atenció a l’alumnat amb discapacitat intel·lectual ...

    Thumbnail

    La resiliencia docente: un recurso necesario para el docente del siglo XXI 

    Santos Díaz, Sara (2025-06)

    Aquest treball de recerca aborda la capacitat d'adaptació i de superació de les adversitats, coneguda com a resiliència. Concretament, investiga la resiliència al docent de centres educatius d'Educació Secundària Obligatòria, ...

    Thumbnail

    Construint oportunitats des de les matemàtiques: una proposta inclusiva per a l’alumnat nouvingut 

    Duran Forteza, Maria (2025-06)

    En un sistema educatiu cada vegada més divers, amb alumnat nouvingut procedent d’arreu del mon, les aules d’acollida esdevenen espais imprescindibles d’immersió lingüística, cultural i d’acompanyament emocional. Tanmateix, ...

    Thumbnail

    L'acompanyament educatiu de l'oralitat a secundària: efectes en l’àmbit emocional, la convivència i la participació a l'aula 

    Bona Peñalver, Cristina (2025-06)

    Aquest treball analitza com l’acompanyament educatiu a les pràctiques orals incideix en l’estat emocional, la convivència i la participació dels adolescents en context escolar. L’anàlisi pretén contribuir a obrir camins ...

    Thumbnail

    Responsabilidad pedagógica en los profesores de Secundaria 

    Rived Martínez, Miquel (2025-06)

    L'abandonament escolar continua sent un problema important dins del sistema educatiu espanyol. No obstant això, diversos estudis han demostrat que un possible antídot per remediar dificultats acadèmiques i millorar ...

    Thumbnail

    Rutes matemàtiques en municipis rurals, més enllà de l’aula a Ulldecona 

    Batet i Martínez, Ignasi (2025-06)

    Al llarg d’aquest treball traslladem les matemàtiques fora de l’aula, innovem establint una ruta matemàtica que crea un vincle directe entre l’entorn i l’aula, dintre del marc del nou currículum. Caminant entre el sentit ...

    Thumbnail

    Sesgo cognitivo en la evaluación de contenido en Educación Secundaria 

    Castany Feixas, Aniol (2025-06)

    L’avaluació de contingut és una part fonamental en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Pot veure’s influenciat per l’aparició de biaixos cognitius, que són una distorsió sistemàtica i inconscient que afecta als judicis, ...

    Thumbnail

    Un viaje afectivo en tus manos: sobre el impacto emocional del uso de los materiales manipulativos en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las matemáticas 

    Yélamos Bayarri, Gisela (2024)

    Aquest treball explora el camí de l'aprenentatge de les matemàtiques a través del domini afectiu i com els materials manipulatius poden transformar aquesta experiència en un trajecte motivador. Navegant entre les emocions ...

    Thumbnail

    iMath: Disseny i implementació d’una aplicació mòbil en un entorn matemàtic a 1r curs d’ESO 

    Acero Montes, Adrià (2024)

    En la memòria d’aquest treball final de màster s’explica el projecte iMath, el disseny i la implementació d’una aplicació mòbil, dins de l’àmbit de les matemàtiques per a alumnes de 1r d’ESO desenvolupada durant el curs ...

    Thumbnail

    CLEO, una asistente virtual como recurso educativo en el ámbito matemático 

    Bottelli Benítez, Natalia Adriana (2024)

    El fenomen ChatGPT com a tecnologia emergent, resulta un recurs significatiu tant a estudiants com a docents, posicionant-se com una eina clau en la transformació dels processos educatius, facilitant l'aprenentatge ...

    Thumbnail

    La influencia de la relación pedagógica con tacto en la clase de matemáticas 

    Tudela Castro, Elena (2024)

    Diversos autors coincideixen que la relació pedagògica té un paper fonamental en l'aprenentatge dels estudiants a l'escola. La finalitat d'aquest treball es realitzar una recerca sobre la relació pedagògica amb tacte a les ...