dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. Càtedra Ethos |
dc.contributor.author |
Torralba Rosselló, Francesc |
dc.contributor.author |
Tria Paradeda, Núria |
dc.contributor.author |
Rosàs Tosàs, Mar |
dc.contributor.author |
Palazzi, Cristian |
dc.contributor.author |
Seguró, Miquel |
dc.date.accessioned |
2022-03-30T10:26:55Z |
dc.date.available |
2022-03-30T10:26:55Z |
dc.date.created |
2015 |
dc.date.issued |
2016 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/521744 |
dc.format.extent |
84 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Càtedra Ramon Llull Blanquera - URL |
dc.relation.ispartof |
Ars Brevis |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights |
© Els/les autors/es. |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Ètica aplicada |
dc.subject.other |
Educació |
dc.subject.other |
Valors |
dc.subject.other |
Adolescència |
dc.title |
Escoltar la seva veu. Anàlisi qualitativa dels estils de vida dels adolescents a la ciutat de Barcelona i núvol dels seus valors |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.subject.udc |
17 - Ètica. Filosofia pràctica |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
Massa sovint a l’hora d’estudiar els valors dels adolescents, els adults projectem en ells les nostres velles categories i esquemes prefixats i elaborem unes representacions que no expressen la riquesa inherent a aquest col·lectiu. El present estudi, com el seu nom indica, pretén escoltar la veu dels i les adolescents. Hem volgut escoltar les seves veus (en plural), ens hem atansat a ells sense prejudicis, sense esquemes previs, atents als seus gestos, a les seves paraules, a les seves preferències, desigs i gustos i a posteriori hem intentat elaborar un mapa aproximat del que hem vist, intentant posar paraules, conceptes, categories a la fluïdesa de la vida adolescent i a la pluralitat de veus i perspectives que hi convergeixen.
De la riquesa de les converses sostingudes és possible fer-se un mapa provisional de valors, preferències, ideals, estils de vida; una petita brúixola per orientar-se a l’hora de definir els adolescents. L'objetiu és que aquest estudi pugui ajudar els responsables educatius, els formadors, també les autoritats polítiques que tenen responsabilitats en aquest àmbit, a entreveure les necessitats
i les possibilitats dels adolescents barcelonins. |