Resum:
|
Massa sovint a l’hora d’estudiar els valors dels adolescents, els adults projectem en ells les nostres velles categories i esquemes prefixats i elaborem unes representacions que no expressen la riquesa inherent a aquest col·lectiu. El present estudi, com el seu nom indica, pretén escoltar la veu dels i les adolescents. Hem volgut escoltar les seves veus (en plural), ens hem atansat a ells sense prejudicis, sense esquemes previs, atents als seus gestos, a les seves paraules, a les seves preferències, desigs i gustos i a posteriori hem intentat elaborar un mapa aproximat del que hem vist, intentant posar paraules, conceptes, categories a la fluïdesa de la vida adolescent i a la pluralitat de veus i perspectives que hi convergeixen.
De la riquesa de les converses sostingudes és possible fer-se un mapa provisional de valors, preferències, ideals, estils de vida; una petita brúixola per orientar-se a l’hora de definir els adolescents. L'objetiu és que aquest estudi pugui ajudar els responsables educatius, els formadors, també les autoritats polítiques que tenen responsabilitats en aquest àmbit, a entreveure les necessitats
i les possibilitats dels adolescents barcelonins. |