dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria |
dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. LITEM - Laboratori per a la Innovació Tecnològica d'Estructures i Materials |
dc.contributor.author |
Romea Rosas, Carlos |
dc.contributor.author |
Sánchez Romero, Montserrat |
dc.contributor.author |
Weyler Pérez, Rafael |
dc.date |
2018-10-01 |
dc.identifier.citation |
Romea, C.; Sanchez, M.; Weyler, R. "Método del caso". 2018. |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/130707 |
dc.language.iso |
cat |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents |
dc.subject |
Active learning |
dc.subject |
Educational innovations |
dc.subject |
Aprenentatge actiu |
dc.subject |
Ensenyament--Innovacions |
dc.title |
Método del caso |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/submittedVersion |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.description.abstract |
El Mètode del Cas (MdC), anomenat també anàlisi o estudi de casos, com a tècnica d'aprenentatge va tenir el seu origen a la Universitat de Harvard (Aproximadament en 1914), amb la finalitat que els estudiants de Dret, en el aprenentatge de les lleis, s'enfrontessin a situacions reals i haguessin de prendre decisions, valorar actuacions, emetre judicis fonamentats, etc. |
dc.description.abstract |
El Mètode del Cas (MdC), anomenat també anàlisi o estudi de casos, com a tècnica d'aprenentatge va tenir el seu origen a la Universitat de Harvard (Aproximadament en 1914), amb la finalitat que els estudiants de Dret, en el aprenentatge de les lleis, s'enfrontessin a situacions reals i haguessin de prendre decisions, valorar actuacions, emetre judicis fonamentats, etc.
Amb el pas dels anys el MdC es va estendre a d’altres contextos, estudis, etc. i s'ha convertit en una estratègia molt eficaç perquè els estudiants assoleixin diversos aprenentatges i poguessin desenvolupar diferents habilitats gràcies al protagonisme que tenen en la resolució dels casos.
El MdC és , doncs, una tècnica d'aprenentatge activa, centrada en la investigació de l’ estudiant sobre un problema real i específic que ajuda l'alumne a adquirir la base per a un estudi inductiu. Parteix de la definició d'un cas concret perquè l'alumne sigui capaç de comprendre, de conèixer i d'analitzar tot el context i les variables que intervenen en el cas objecte d’estudi. |