To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/164480
dc.contributor.author | Bozu, Zoia |
---|---|
dc.contributor.author | Arànega, Susanna, 1958- |
dc.date | 2020-06-05T11:57:00Z |
dc.date | 2020-06-05T11:57:00Z |
dc.date | 2018 |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/2445/164480 |
dc.identifier | 309756 |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2445/164480 |
dc.description | Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497 |
dc.description | Aquest treball forma part d’una recerca àmplia que pretén estudiar les percepcions dels futurs docents, i els seus formadors, sobre els coneixements que els estudiants estan construint durant la seva formació en el grau de mestre d’educació primària, i la contribució d’aquests coneixements a un exercici competent de l’ensenyament. El focus de la proposta que aquí presentem estarà centrat únicament a assenyalar i analitzar algunes de les propostes de millora i innovació en la formació dels futurs i de les futures mestres d’educació primària de la Universitat de Barcelona suggerides pels formadors entrevistats. El treball s’articula metodològicament com un estudi de casos múltiple i utilitza l’entrevista en profunditat com a principal instrument de recollida de dades. Concretament, es van fer entrevistes a una mostra formada per disset formadors de formadors (professors d’universitat i tutors de pràcticum). Després d’un procés d’anàlisi de dades exhaustiu amb una codificació deductivo-inductiva, els resultats posen de manifest que el pla de formació actual dels futurs mestres i de les mestres presenta algunes característiques que són susceptibles de millora. Així doncs, aquests suggeriments s’agruparien en tres nivells d’implementació: estructura, organització i nova proposta curricular del pla d’estudis actual; noves polítiques institucionals i la millora del procés d’ensenyament-aprenentatge universitari a les aules de classes. |
dc.format | 7 p. |
dc.format | application/pdf |
dc.language | cat |
dc.publisher | Institut de Recerca en Educació (IRE.UB) |
dc.relation | Capítol 3 del llibre: Lleixà, T.; Gros, B.; Mauri, T.; Medina, J.L (cords.). 2018. Educació 2018-2020. Reptes, tendències i compromisos. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-02934-1. pp. 19-25. |
dc.relation | http://hdl.handle.net/2445/164497 |
dc.rights | cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018 |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject | Educació superior |
dc.subject | Innovacions educatives |
dc.subject | Formació del professorat |
dc.subject | Higher education |
dc.subject | Educational innovations |
dc.subject | Teacher training |
dc.title | Cap a on va la formació inicial dels mestres i de les mestres?: Propostes de millora des de la perspectiva dels formadors de formadors |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |