Título:
|
Cap a una educació distribuïda i interconnectada. Algunes implicacions per a la formació dels docents
|
Autor/a:
|
Coll, César, 1950-; Mauri, Teresa; Colomina, Rosa; Engel Rocamora, Anna; Oller, Judith; Onrubia Goñi, Javier; Rochera Villach, Ma. José
|
Notas:
|
Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497
El nou escenari que configura la societat de la informació i del coneixement amb TIC provoca
canvis que comporten remodelar l’educació escolar identificant-la, no com el context
formatiu únic, sinó com un context més entre els diversos que configuren l’educació
actual distribuïda i interconnectada. Aquest nou model educatiu es basa, per una banda,
en reconèixer les trajectòries personals d’aprenentatge, atorgant valor formatiu i interconnectant
a les experiències d’aprenentatge que tenen lloc en contextos diversos i, per altra
banda, en la personalització de l’aprenentatge, tot donant continuïtat a aquestes experiències
personals i prioritat a les que tenen valor i sentit personal per a cadascun dels aprenents.
En aquest context cal revisar la formació de mestres per promoure les competències
professionals necessàries, en concret les pròpies de reflexionar sobre les situacions de la
pràctica i col·laborar amb d’altres per interrelacionar i donar continuïtat a les experiències
d’aprenentatge diverses dels nens i de les nenes. |
Materia(s):
|
-Educació superior -Innovacions educatives -Formació del professorat -Higher education -Educational innovations -Teacher training |
Derechos:
|
cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
|
Tipo de documento:
|
Capítulo o parte de libro Artículo - Versión publicada |
Editor:
|
Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)
|
Compartir:
|
|