dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.contributor
Freire Sánchez, Alfonso
dc.contributor.author
Castro Vizconde, Laura
dc.date.accessioned
2024-10-21T14:28:53Z
dc.date.accessioned
2024-12-09T11:54:38Z
dc.date.available
2024-10-21T14:28:53Z
dc.date.available
2024-12-09T11:54:38Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/537884
dc.description.abstract
En veure una gorra vermella amb una lletra “M” en el centre tots sabem reconèixer la
seva procedència, un color, una melodia… Amb tan sols un parell d'elements som
capaços de reconèixer a l'icònic personatge de Nintendo. Un personatge que ha
transcendit durant generacions i generacions que malgrat el pas dels anys sempre ha
estat capaç de destacar, mantenir-se en la ment de les persones i reinventar-se sense
perdre la seva essència inicial que tant el caracteritza. Com és possible que un
personatge que va néixer en 1981 de mà de ShigeruMiyamoto i Takashi Tezuka
continuï funcionant en ple 2023? Com Alfonso Freire una vegada va comentar “els
bons conceptes mai moren”, però això no és l'única cosa important i essencial, sinó
que hi ha una gran estratègia darrere.
És per això que aquest Treball de Fi de Grau busca fer una anàlisi i recerca de
l'estratègia de branded content de Nintendo, concretament de la de Super Mario
Bros i com el llançament de la seva pel·lícula ha afectat el desenvolupament
d'aquesta i al branded content de la franquícia. I, d'aquesta manera entendre com
l'adaptació cinematogràfica d'un dels videojocs més icònics del món es converteix
en l'eina fonamental per a la construcció de la identitat de marca i l'expansió de
l'univers de Nintendo obrint noves reflexions sobre el poder i la importància del
branded content.
cat
dc.description.abstract
Al ver una gorra roja con una “M” en el centro, todos sabemos reconocer su
procedencia. Con tan solo un par de elementos somos capaces de reconocer al
icónico personaje de Nintendo. Un personaje que ha trascendido durante
generaciones y generaciones, que a pesar del paso de los años siempre ha sido capaz
de destacar, mantenerse en la mente de las personas y reinventarse sin perder su
esencia inicial que tanto lo caracteriza. ¿Cómo es posible que un personaje que nació
en 1981 de mano de Shigeru Miyamoto y Takashi Tezuka siga funcionando en pleno
2024? Como una vez Alfonso Freire comentó “los buenos conceptos nunca mueren”,
pero eso no es lo único importante y esencial, sino que hay una gran estrategia detrás.
Es por eso por lo que este Trabajo de Fin de Grado busca hacer un análisis e
investigación de la estrategia de branded content de Nintendo, concretamente de la
de Super Mario Bros y como el lanzamiento de su película ha afectado al desarrollo
de esta y al branded content de la franquicia. Y, de este modo entender cómo la
adaptación cinematográfica de uno de los videojuegos más icónicos del mundo se
convierte en la herramienta fundamental para la construcción de la identidad de marca
y la expansión del universo de Nintendo, abriendo nuevas reflexiones sobre el poder
y la importancia del branded content.
spa
dc.description.abstract
When we see a red cap with an "M" in the middle, we all know where it comes from, a
colour, a melody... With just a couple of elements we can recognise the iconic Nintendo
character. A character that has transcended generations and generations that despite
the passing of the years has always been able to stand out, stay in people's minds and
reinvent itself without losing its initial essence that characterises it so much. How is it
possible that a character that was born in 1981 by Shigeru Miyamoto and Takashi
Tezuka still works in the middle of 2023? As Alfondo Freire once said "good concepts
never die", but that is not the only important and essential thing, there is a great
strategy behind it.
That is why this Final Degree Project aims to analyse and investigate Nintendo's
branded content strategy, specifically that of Super Mario Bros and how the launch of
its film has affected the development of this and the franchise's branded content. And,
in this way, to understand how the film adaptation of one of the most iconic video
games in the world has become a fundamental tool for the construction of brand
identity and the expansion of the Nintendo universe, opening up new reflections on the
power and importance of branded content.
eng
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Màrqueting
dc.subject.other
Comunicació
dc.subject.other
Videojocs
dc.subject.other
Narrativa transmèdia
dc.title
La película de Mario Bros: la pieza clave en la estrategia de branded content de la franquicia y de la empresa Nintendo
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess