dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.contributor
Freire Sánchez, Alfonso
dc.contributor.author
Manzano Villarejo, Laia
dc.date.accessioned
2024-10-21T14:07:37Z
dc.date.accessioned
2024-12-09T11:54:37Z
dc.date.available
2024-10-21T14:07:37Z
dc.date.available
2024-12-09T11:54:37Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/537882
dc.description.abstract
En aquest treball s'estudia l'storytelling de la marca Barbie mitjançant l'anàlisi de la
narrativa de marca que es produeix a la pel·lícula llançada el 2023 en comparació
amb les primeres pel·lícules. La famosa nina creada per Mattel s'ha enfrontat a
elogis i crítiques al llarg dels anys, cosa que n'ha causat una evolució i de la història
en les diferents filmografies.
Per dur a terme aquest projecte s'estudiarà l'storytelling inicial de la marca juntament
amb una anàlisi de la narrativa de quatre de les primeres pel·lícules llençades per la
marca. Alhora, s'estudiaran tant les crítiques rebudes per Mattel al llarg dels anys
com les opinions i anàlisis de l'última pel·lícula. També es durà a terme una anàlisi
comparativa de les protagonistes amb la finalitat de veure similituds o diferències
entre els personatges més antics i els més recents. Els resultats es compararan amb
l'últim relat de Barbie estrenat a la gran pantalla.
Aquest estudi té com a objectiu observar si hi ha una correlació entre la narrativa de
marca establerta en un inici, la narrativa de la darrera pel·lícula, les crítiques rebudes
i els trets de les protagonistes.
cat
dc.description.abstract
En el presente trabajo se estudia el storytelling de la marca Barbie mediante el
análisis de la narrativa de marca que se produce en la película lanzada en 2023 en
comparación con las primeras películas. La famosa muñeca creada por Mattel se ha
enfrentado a elogios y críticas a lo largo de los años, lo que ha causado una
evolución de la misma y de su historia en las distintas filmografías.
Para llevar a cabo este proyecto se estudiará el storytelling inicial de la marca junto
con un análisis de la narrativa de cuatro de las primeras películas lanzadas por la
marca. A su vez, se estudiarán tanto las críticas recibidas por Mattel a lo largo de los
años como las opiniones y análisis de la última película. También se llevará a cabo
un análisis comparativo de las protagonistas con la finalidad de ver similitudes o
diferencias entre los personajes más antiguos y los más recientes. Los resultados se
compararán con el último relato de Barbie estrenado en la gran pantalla.
El presente estudio tiene como objetivo observar si existe una correlación entre la
narrativa de marca establecida en un inicio, la narrativa de la última película, las
críticas recibidas y los rasgos de las protagonistas.
spa
dc.description.abstract
In this work, the storytelling of the Barbie brand is studied by analyzing the brand
narrative that is produced in the film released in 2023 in comparison with the first
films. The famous doll created by Mattel has faced praise and criticism over the
years, which has caused an evolution of it and its story in the different filmographies.
To carry out this project, the initial storytelling of the brand will be studied along with
an analysis of the narrative of four of the first films released by the brand. In turn,
both the criticism received by Mattel over the years and the opinions and analysis of
the latest film will be studied. A comparative analysis of the protagonists will also be
carried out in order to see similarities or differences between the oldest and most
recent characters. The results will be compared with the last Barbie story released on
the big screen.
The objective of this study is to observe if there is a correlation between the brand
narrative established at the beginning, the narrative of the latest film, the reviews
received and the traits of the protagonists.
eng
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Narrativa de marca
dc.subject.other
Cinematografia
dc.title
Análisis de la narrativa de marca en el relato de la película Barbie
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess