Abandonament escolar prematur i competència matemàtica als cicles de grau mitjà de la ciutat de Lleida

Autor/a

Truc i Antona, Bernat

Otros/as autores/as

Zaragoza Serrano, Francisco José

Fecha de publicación

2024-06



Resumen

El present treball pretén contribuir a l’evidència existent que hi ha darrere l’Abandonament Escolar Prematur (AEP) en els estudis postobligatoris a Catalunya. Més concretament, el treball investiga les causes que fonamenten l’abandonament dels alumnes dels Cicles de Grau Mitjà (CFGM) de la ciutat de Lleida, des de la visió docent. L’estudi es comença centrant en els principals determinants de l’AEP. Posteriorment, es posa sota focus l’efecte que té la manca de competència matemàtica dels alumnes de cicles i el seu possible abandonament escolar prematur. Finalment, s’acaba valorant la possibilitat d’incorporar els plans individualitzats com a mesura preventiva de l’abandonament escolar prematur.


El presente trabajo pretende contribuir a la evidencia existente detrás del Abandono Escolar Prematuro (AEP) en los estudios postobligatorios en Cataluña. Más concretamente, el trabajo investiga las causas que fundamentan el abandono de los alumnos de los Ciclos de Grado Medio (CFGM) de la ciudad de Lleida, desde la visión docente. Para hacerlo, el estudio empieza centrándose en los principales determinantes del AEP. Posteriormente, se analiza el efecto que tiene la falta de competencia matemática de los alumnos de ciclo medio y su posible futuro abandono. Por último, se valora la posibilidad de incorporar los planes individualizados como medida preventiva del abandono escolar prematuro.


The present study aims to contribute to the existing evidence behind Early School Leaving (AEP in Catalan) in post-compulsory education in Catalonia. More specifically, the work investigates the causes that underlie the dropout of students from the Middle Grade Cycles (“CFGMs”) in the city of Lleida, from the teacher’s point of view. To do so, the study begins by focusing on the main determinants of Early School Leaving. Subsequently, the relation between the lack of mathematical competence of post-secondary school students and their possible future dropouts is analysed. Lastly, the possibility of incorporating individualized plans as a preventive measure against early school leaving is assessed.

Tipo de documento

Trabajo fin de máster

Lengua

Catalán

Materias CDU

377 - Formación profesional

Palabras clave

Abandonament escolar prematur; Cicle formatiu; Competències bàsiques en educació; Matemàtica; Lleida

Páginas

73 p.

Documentos

TFM_TRUC_2024.pdf

822.7Kb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)