Anàlisi comparativa dels indicadors d'escolarització i rendiment educatiu entre Espanya i països de referència de l’OCDE

Autor/a

Cerezo Casacuberta, Ona

Otros/as autores/as

Ripoll i Alcón, Joan

Fecha de publicación

2023-07



Resumen

Entendre el funcionament del sistema educatiu d'un país és essencial per a les principals diligències d’un estat. Els indicadors educatius s'han utilitzat tradicionalment per entendre el seu funcionament i per avaluar l’eficiència de les polítiques educatives públiques. En aquest treball s'analitzaran els indicadors d'educació més utilitzats i es proposarà un possible model de càlcul de la qualitat de l'educació en un país. A més, es realitzarà un estudi per identificar els factors que afecten la qualitat de l'educació en un país, inclosos els que tenen efectes positius i negatius.


Entender el funcionamiento del sistema educativo de un país es esencial para las principales diligencias de un estado. Los indicadores educativos se han utilizado tradicionalmente para entender su funcionamiento y evaluar la eficacia de las políticas educativas públicas. En este trabajo, se analizarán los indicadores de educación más utilizados y se propondrá un posible modelo de cálculo de la calidad de la educación en un país. Además, se realizará un estudio para identificar los factores que afectan a la calidad de la educación en un país, incluidos los que tienen efectos positivos y negativos.


Understanding the functioning of a country's education system is essential for the main tasks of a state. Educational indicators have traditionally been used to understand their functioning and to evaluate the effectiveness of public education policies. In this work, the most used education indicators will be analysed and a possible model for calculating the quality of education in a country will be proposed. In addition, a study will be conducted to identify the factors that affect the quality of education in a country, including those that have positive and negative effects.

Tipo de documento

Trabajo fin de máster

Lengua

Catalán

Materias CDU

371 - Organización y gestión de la educación y de la enseñanza

Palabras clave

Qualitat de l'ensenyament; Avaluació de sistemes educatius; Indicadors educatius

Páginas

67 p.

Documentos

TFM_CEREZO_2023.pdf

1.993Mb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)