Aquest treball parteix d'un interès per indagar a les claus de l'èxit del sistema educatiu de Singapur i, més concretament, pel que fa a l'ensenyament de les matemàtiques. Volem fer una investigació comparada del seu sistema educatiu i el nostre, des dels seus documents oficials. Pensem que poden transmetre missatges diferents, representatius de les diferents creences, filosofia, cultura i objectius educatius. Per això, aquest estudi compara les pàgines web oficials (del Ministry of Education of Singapore, del Ministerio de Educación y Formación Profesional de España i del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya) i el currículum de matemàtiques de secundària (de Singapur i Catalunya).
Este trabajo parte de un interés por indagar en las claves del éxito del sistema educativo de Singapur y, más concretamente, en lo relativo a la enseñanza de las matemáticas. Queremos realizar una investigación comparada de su sistema educativo y el nuestro, desde sus documentos oficiales. Pensamos que pueden transmitir mensajes distintos, representativos de sus diferentes creencias, filosofía, cultura, y objetivos educativos. Para ello, el presente estudio compara las páginas web oficiales (del Ministry of Education of Singapore, del Ministerio de Educación y Formación Profesional de España y del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya) y el currículum de matemáticas de secundaria (de Singapur y Catalunya).
This work is based on an interest in investigating the keys to the success of the Singapore education system and, more specifically, in relation to the teaching of mathematics. We want to carry out a comparative investigation of their educational system and ours, from their official documents. We think that they can transmit different messages, representative of their different beliefs, philosophy, culture, and educational objectives. To this end, this study compares the official websites (of the Ministry of Education of Singapore, the Ministerio de Educación y Formación Profesional de España and the Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya) and the secondary mathematics curriculum (of Singapore and Catalonia).
Spanish
37 - Education
Matemàtiques; Ensenyament; Catalunya; Singapur
95 p.
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/