Estrategias de RSC y marketing de las empresas de fast-food frente al movimiento healthy en España

Autor/a

Julià Castelló, Enric

Altres autors/es

Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació

Enrique, Ana Ma.

Data de publicació

2021-07



Resum

La Responsabilitat Social Corporativa ha anat adquirit al llarg dels anys una major i notable importància en el model de gestió de les empreses. Cada vegada són més les empreses que volen contribuir i donar resposta a certs problemes que afecten al conjunt de la societat i al medi ambient. En aquest treball s'investiga com dues de les companyies més importants del sector del fast-food, McDonald's i Burger King, integren en el seu model de gestió de negoci la sostenibilitat mediambiental i com s'enfronten al moviment healthy, quines eines de comunicació empren per a donar a conèixer la seva responsabilitat social i, conseqüentment, la percepció dels individus sobre les iniciatives que promouen cadascuna d'elles.


La Responsabilidad Social Corporativa ha ido adquirido a lo largo de los años una mayor y notable importancia en el modelo de gestión de las empresas. Cada vez son más las empresas que se suman a contribuir y dar respuesta a ciertos problemas que afectan al conjunto de la sociedad y el medioambiente. En este trabajo se investiga cómo dos de las compañías más importantes del sector del fast-food, McDonald's y Burger King, integran en su modelo de gestión de negocio la sostenibilidad medioambiental y cómo se enfrentan al movimiento healthy, qué herramientas de comunicación emplean para dar a conocer su responsabilidad social y, consecuentemente, la percepción de los individuos acerca de las iniciativas que promueven cada una de ellas.


Over the years, Corporate Social Responsibility has acquired greater and notable importance in the management model of companies. An increasing number of companies are contributing to and responding to certain problems that affect society as a whole and the environment. This research investigates how two of the most important companies in the fast-food sector, McDonald's and Burger King, integrate environmental sustainability into their business management and how they have dealt with the healthy movement, what communication tools they use to promote their social responsibility and, consequently, how individuals perceive the initiatives promoted by each of them.

Tipus de document

Projecte/Treball fi de carrera o de grau

Llengua

Castellà

Matèries CDU

65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses

Paraules clau

Responsabilitat social de l'empresa; Aliments naturals; Menjar ràpid

Pàgines

142 p.

Documents

TFG - Julià Castelló, Enric - Publicitat - 2021.pdf

1.613Mb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)