dc.contributor
Boronat Márquez, Emili
dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament d'Humanitats i Ciències de l'Educació
dc.contributor.author
Ledesma Nieto, Neus
dc.date.accessioned
2022-03-04T13:57:16Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T11:56:28Z
dc.date.available
2022-03-04T13:57:16Z
dc.date.available
2024-10-02T11:56:28Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/521553
dc.description.abstract
El present treball ofereix una reflexió sobre la finalitat de l'educació escolar, tenint com a punt de partida el pensament de Tomàs d'Aquino i prenent la seva definició d'educació com a fi essencial: el Status Virtutis, és a dir, l'estat de virtut. Després d'un profund estudi, es mostra que educar és essencialment formar virtuts morals. Però, com és possible dur a terme la formació moral a les aules? Atès que el mètode neoaristotèlic o mimètic – catàrtic expressa el potencial que les arts poden exercir en l'educació de les virtuts, es presenta una proposta didàctica per a cicle superior d'educació primària, basada en l'obra de El Senyor dels Anells.
cat
dc.description.abstract
El presente trabajo ofrece una reflexión sobre la finalidad de la educación escolar, teniendo como punto de partida el pensamiento de Tomás de Aquino y tomando su definición de educación como fin esencial: el Status Virtutis, es decir, el estado de virtud. Tras un profundo estudio, se muestra que educar es esencialmente formar virtudes morales. Pero, ¿cómo es posible llevar a cabo la formación moral en las aulas? Para ello, nos basamos en el método neoaristotélico o mimético – catártico que expresa el potencial que las artes pueden desempeñar en la educación de las virtudes. De este modo, se presenta una propuesta didáctica para ciclo superior de educación primaria, basada en la obra de El Señor de los Anillos.
spa
dc.description.abstract
The present work offers a reflection on the purpose of education in school, starting with the thought of Thomas Aquinas and taking his definition of education as an essential goal: the Status Virtutis, that is, the state of virtue. After a deep study, it is shown that education is essential to form moral virtues. But how can moral formation be carried out in classrooms? To do so, we rely on the neo-Aristotelian or mimetic-cathartic method that expresses the potential, emphasizing that arts can play in the education of virtues. In this way, we present a didactic proposal for the higher cycle of primary education, based on the work of The Lord of the Rings.
eng
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Educació primària
dc.title
La formación moral en Educación Primaria. Una propuesta a través de la obra de El Señor de los Anillos.
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess