Educación Coherente Proyecto de innovación dirigido a la Educación Primaria basado en las leyes de la Biofísica Cuántica

dc.contributor
Corti, Franciele
dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament d'Humanitats i Ciències de l'Educació
dc.contributor.author
Valledor Mellado, Carla Catalina
dc.date.accessioned
2022-03-04T12:49:22Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T11:55:14Z
dc.date.available
2022-03-04T12:49:22Z
dc.date.available
2024-10-02T11:55:14Z
dc.date.issued
2020-07
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/521549
dc.description.abstract
S'ha fet evident que la nostra actual realitat no s'ajusta als vells fonaments del paradigma mecanicista clàssic i determinista. La qual cosa, ens insta que adoptem el nou model relativista quàntic, indeterminista, que té els seus fonaments en la concepció activa de l'ésser heracliteu i dels atomistes. Així mateix, un sistema educatiu que no avanci al mateix ritme i estigui en ressonància amb les necessitats dels infants i joves, portadors de canvi, també quedarà obsolet. Motiu pel qual, utilitzant com a base els principis de la Biofísica Quàntica es proposaran mesures i processos perquè sigui possible una transformació en l'adquisició d'habilitats i continguts, així com l'obtenció de valors. Sota una postura educativa hologràfica, es presentaran estratègies per possibilitar que els docents coneguin de quina manera aprèn el nostre cervell, com processa la informació i controla les emocions i les nostres respectives respostes. Tot això, anirà enfocat a contribuir, en especial, a l'ensenyament impartit en els cursos de primària mitjançant la simple fórmula d'adoptar una actitud coherent entre els nostres pensaments, paraules i actes, la qual s'espera, reporti nombrosos beneficis a la comunitat educativa.
cat
dc.description.abstract
It has become evident that our present reality does not conform to the old foundations of the classical and deterministic mechanistic paradigm. This urges us to adopt the new quantum relativistic model, indeterministic, which has its foundations in the active conception of the Heraclid being and the atomists. Similarly, an education system that does not keep pace and resonates with the changing needs of children and young people will also become obsolete. Reason why, using as a basis the principles of Quantum Biophysics, measures and processes will be proposed so that a transformation in the acquisition of skills and contents, as well as the procurement of values, is possible. Under a holographic educational posture, strategies will be presented to enable teachers to know how our brain learns, how it processes information and controls emotions and our respective responses. All of this will be aimed at contributing, in particular, to the teaching given in primary courses by means of the simple formula of adopting a coherent attitude between our thoughts, words and actions, which is expected to bring numerous assets to the educational community.
eng
dc.format.extent
70 p.
dc.language.iso
spa
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Innovacions educatives.
dc.subject.other
Educació primària
dc.title
Educación Coherente Proyecto de innovación dirigido a la Educación Primaria basado en las leyes de la Biofísica Cuántica
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.subject.udc
373
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

TFG - Valledor Mellado, Carla Catalina - Ed. Primaria - 2020.pdf

1.814Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)