El sector de la cosmética en TikTok: estudio del contenido publicado por las marcas de cosmética frente al contenido realizado por los propios usuarios. El caso de Charlotte Tilbury

dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències Econòmiques i Socials
dc.contributor
Beriain Bañares, Ana
dc.contributor.author
López Guijarro, Denisse
dc.date.accessioned
2025-10-29T16:29:58Z
dc.date.available
2025-10-29T16:29:58Z
dc.date.created
2023
dc.date.issued
2023-07
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/488441
dc.description.abstract
La xarxa social TikTok, en un període de temps molt curt, s'ha convertit en una plataforma crucial per a la comunicació de moltes empreses amb el seu públic. És per això que apareix la necessitat d'indagar com les marques i la seva audiència creen i comparteixen contingut en TikTok. El contingut generat pels usuaris a poc a poc s'ha anat posicionant d'una manera més competitiva entre l'estratègia de comunicació de les marques de cosmètica en les xarxes socials. En conseqüència, en aquest Treball Final de Grau, es vol estudiar les diferents diferències entre el contingut generat per la marca Charlotte Tilbury i el contingut generat per l'usuari a través del #charlottetilbury. Analitzant així, de tots dos continguts, la seva eficàcia i rendiment.
ca
dc.description.abstract
La red social TikTok, en un periodo de tiempo muy corto, se ha convertido en una plataforma crucial para la comunicación de muchas empresas con su público. Es por eso por lo que aparece la necesidad de indagar como las marcas y su audiencia crean y comparten contenido en TikTok. El contenido generado por los usuarios poco a poco se ha ido posicionando de una manera más competitiva entre la estrategia de comunicación de las firmas de cosmética en las redes sociales. En consecuencia, en este Trabajo Final de Grado, se quiere estudiar las distintas diferencias entre el contenido generado por la marca Charlotte Tilbury y el contenido generado por el usuario a través del #charlottetilbury. Analizando así, de ambos contenidos, su eficacia y rendimiento.
ca
dc.description.abstract
The social network TikTok, in a very short period of time, has become a crucial platform for many companies to communicate with their audience. That is why the need arises to investigate how brands and their audience create and share content on TikTok. User-generated content has been gradually positioning itself in a more competitive way among the communication strategy of cosmetics firms in social networks. Consequently, in this Final Project, we want to study the different differences between the content generated by the Charlotte Tilbury brand and the content generated by the user through #charlottetilbury. Thus, analyzing the effectiveness and performance of both contents.
ca
dc.format.extent
70 p.
ca
dc.language.iso
spa
ca
dc.rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
*
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Marques comercials
ca
dc.subject.other
Comunicació
ca
dc.subject.other
Xarxes socials
ca
dc.title
El sector de la cosmética en TikTok: estudio del contenido publicado por las marcas de cosmética frente al contenido realizado por los propios usuarios. El caso de Charlotte Tilbury
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
ca
dc.subject.udc
65
ca
dc.embargo.terms
cap
ca
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

Sector_López_2023.pdf

3.778Mb PDF

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