La redefinición de la masculinidad mediante la evolución de la publicidad de Gillette

Autor/a

Uguet Bonet, Marc

Altres autors/es

Freire-Sánchez, Alfonso

Data de publicació

2025-06



Resum

El present Treball de Fi de Grau, amb caràcter de recerca, se centra en l'anàlisi qualitativa de l’evolució i adaptació al context social de cada època que han tingut les campanyes publicitares de Gillette. Mitjançant aquest estudi, es pretén comprovar si la marca multinacional s'ha consolidat com un referent publicitari quant a com les empreses han adaptat la seva comunicació concorde als canvis en el pensament i en la societat. Així mateix, l'objectiu d'aquest estudi és aprofundir en el concepte de masculinitat en el qual s'han basat els missatges publicitaris de Gillette des de la seva creació en 1901 i estudiar com ha anat evolucionant amb el pas dels anys. Destacant també la relació que ha tingut la marca amb el públic femení.


El presente Trabajo de Fin de Grado, con carácter de investigación, se centra en el análisis cualitativo de la evolución y adaptación al contexto social de cada época que han tenido las campañas publicitarias de Gillette. Mediante este estudio, se pretende comprobar si la marca multinacional se ha consolidado como un referente publicitario en cuanto a cómo las empresas han adaptado su comunicación acorde a los cambios en el pensamiento y en la sociedad. Asimismo, el objetivo de este estudio es profundizar en el concepto de masculinidad en el que se han basado los mensajes publicitarios de Gillette desde su creación en 1901 y estudiar cómo ha ido evolucionando con el paso de los años. Destacando también la relación que ha tenido la marca con el público femenino.


This Final Degree Project, with a research nature, focuses on the qualitative analysis of the evolution and adaptation of Gillette campaigns to the social context of each era. Through this study, the aim is to check if the multinational brand has consolidated as an advertising reference in terms of how companies have adapted their communication according to changes in thinking and society. Likewise, the objective of this study is to delve into the concept of masculinity on which Gillette's advertising messages have been based since its creation in 1901 and to study how it has evolved over the years. Also highlighting the relationship that the brand has had with the female audience.

Tipus de document

Projecte/Treball fi de carrera o de grau

Llengua

Castellà

Matèries CDU

65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses

Paraules clau

Publicitat; Marques comercials; Masculinitat

Pàgines

76 p.

Documents

Redefinición_Uguet_2025.pdf

2.558Mb

Drets

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)