Academic Progress, Coping Strategies and Psychological Distress among Teacher Education Students 

    Gustems Carnicer, Josep; Calderón Garrido, Caterina; Calderón, Diego; Martín Piñol, Carolina (2020-11-04)

    Academic performance among university students is a fundamental factor in the analysis of quality of higher education. Despite the large volume of research on academic performance, there are no conclusive results regarding ...

    Inteligencia y velocidad o eficiencia del procesamiento de información 

    Cosculluela Mas, Antonio; Andrés Pueyo, Antonio; Tous Ral, José María (2018-04-04)

    Se realizó un estudio con 2 grupos de 17 sujetos cada uno que se diferenciaban en sus puntuaciones en inteligencia general. Se aplicó una prueba de tiempo de reacción de elección según el paradigma de Hick, y se registraron ...

    Stress, coping strategies and acadèmic achievement in teacher education students 

    Gustems Carnicer, Josep; Calderón Garrido, Caterina; Calderón, Diego (2020-03-27)

    University students experience stress, and how they cope with this stress affects their academic achievement. This study examined stress in teacher education students and had three objectives: to describe different degrees ...

    Temperamento y eficacia académica: construcción de una escala de pronóstico académico derivada del EPQ-J de Eysenck 

    Lluís Font, Josep Maria (2018-04-04)

    Después de revisar el estado actual de conocimientos sobre la relación entre personalidad y rendimiento académico se realiza un análisis de ítems del cuestionario EPQ-J de Eysenck en dos muestras de sujetos, con el fin de ...