Adquisició d'un tríptic gòtic d'escola italiana

Author

Alcoy, Rosa

Publication date

1993



Abstract

La recent adquisició d'aquest tríptic portàtil, central per la Mare de Déu de la Llet, suposa un avanç important pel que fa a la representació de la pintura gòtica italiana al MNAC. L’anàlisi de l'obra -abans a la col·lecció Parcent (Ronda)- ha permès de revisar i contrastar les atribucions fins ara proposades. Va ser associat per una part de la crítica a l'activitat de Ferrer Bassa i situat, per tant, en el marc de la pintura catalana del segon quart del segle XIV. Tanmateix, la seva factura és més propera a les escoles florentines de la segona meitat del Trescents i, concretament, a les realitzacions connectades amb la producció d'Antonio Veneziano. En conseqüència, caldrà insistir en aquesta segona vía d'estudi oberta ja per M. Boskovits.


La reciente adquisición de este tríptico portátil, centrado por Nuestra Señora de la Leche, supone un avance importante en lo que respecta a la representación de la pintura gótica italiana en el MNAC. El análisis de la obra –anteriormente en la colección Parcent (Ronda)-ha permitido revisar y contrastar las atribuciones propuestas hasta el momento. Fue asociado por una parte de la crítica a la actividad de Ferrer Bassa y situado, por tanto, en el marco de la pintura catalana del segundo cuarto del siglo XIV. Sin embargo, su elaboración está más cercana a las escuelas florentines de la segunda mitad del Trescientos y, concretamente, a las realizaciones conectadas con la producción de Antonio Veneziano. En consecuencia, habrá que insistir en esta segunda vía de estudio abierta ya por M. Boskovits.


The recent acquisition of this portable triptych, with the Madonna of the Milk in the middle, means an important advanee with regard to the ltalian Gothic painting in the MNAC. The analysis of the work -before in the Parcent collection (Ronda)- has allowed us to revise and check the proposed attributions so far. For the one part of the criticism it was attributed to Ferrer Bassa and placed, therefore, in the Catalan painting frame of the second fourth of 14th century. Nevertheless this painting is nearer to Florentine schools of the 14th century and, to be exact, to the Works connected with Antonio Veneziano's production. As a consequence of that, it will be necessary to insist on this second line of study already opened by M. Boskovits.

Document Type

Article
Published version

Language

Catalan

Subject

Museu Nacional d’Art de Catalunya; Museus d’art; Col·leccionistes i col·leccions d'art; Adquisicions (Museus); Pintura barroca; Art gòtic; Tríptics

Pages

4 p.

Publisher

Museu Nacional d'Art de Catalunya

Version of

Butlletí del Museu Nacional d'Art de Catalunya, 1993, vol I, núm. 1, pp. 207-210

Documents

1.11Adquisició_Alcoy.pdf

1.002Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)