dc.contributor.author
Alcoy, Rosa
dc.date.accessioned
2020-10-05T15:41:11Z
dc.date.accessioned
2024-07-23T11:55:26Z
dc.date.available
2020-10-05T15:41:11Z
dc.date.available
2024-07-23T11:55:26Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/376779
dc.description.abstract
La recent adquisició d'aquest tríptic portàtil, central per la Mare de Déu de la Llet, suposa un avanç important pel que fa a la representació de la pintura gòtica italiana al MNAC. L’anàlisi de l'obra -abans a la col·lecció Parcent (Ronda)- ha permès de revisar i contrastar les atribucions fins ara proposades. Va ser associat per una part de la
crítica a l'activitat de Ferrer Bassa i situat, per tant, en el marc de la pintura catalana del segon quart del segle XIV. Tanmateix, la seva factura és més propera a les escoles florentines de la segona meitat del Trescents i, concretament, a les realitzacions connectades amb la producció d'Antonio Veneziano. En conseqüència, caldrà insistir en aquesta segona vía d'estudi oberta ja per M. Boskovits.
cat
dc.description.abstract
La reciente adquisición de este tríptico portátil, centrado por Nuestra Señora de la Leche, supone un avance importante en lo que respecta a la representación de la pintura gótica italiana en el MNAC. El análisis de la obra –anteriormente en la colección Parcent (Ronda)-ha permitido revisar y contrastar las atribuciones propuestas hasta el momento. Fue asociado por una parte de la crítica a la actividad de Ferrer Bassa y situado, por tanto, en el marco de la pintura catalana del segundo cuarto del siglo XIV. Sin embargo, su elaboración está más cercana a las escuelas florentines de la segunda mitad del Trescientos y, concretamente, a las realizaciones conectadas con la producción de Antonio Veneziano. En consecuencia, habrá que
insistir en esta segunda vía de estudio abierta ya por M. Boskovits.
spa
dc.description.abstract
The recent acquisition of this portable triptych, with the Madonna of the Milk in the middle, means an important advanee with regard to the ltalian Gothic painting in the MNAC. The analysis of the work -before in the Parcent collection (Ronda)- has allowed us to revise and check the proposed attributions so far. For the one part of the criticism it was attributed to Ferrer Bassa and placed, therefore, in the Catalan painting frame of the second fourth of 14th century. Nevertheless this painting is nearer to Florentine schools of the 14th century and, to be exact, to the Works connected with Antonio Veneziano's production. As a consequence of that, it will be necessary to insist on this second line of study already opened by M. Boskovits.
eng
dc.publisher
Museu Nacional d'Art de Catalunya
dc.relation.ispartof
Butlletí del Museu Nacional d'Art de Catalunya, 1993, vol I, núm. 1, pp. 207-210
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Museu Nacional d’Art de Catalunya
dc.subject.other
Museus d’art
dc.subject.other
Col·leccionistes i col·leccions d'art
dc.subject.other
Adquisicions (Museus)
dc.subject.other
Pintura barroca
dc.subject.other
Art gòtic
dc.subject.other
Tríptics
dc.title
Adquisició d'un tríptic gòtic d'escola italiana
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess