dc.contributor
Vázquez Martínez, Marisa
dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament d'Humanitats i Ciències de l'Educació
dc.contributor.author
García Parrilla, Irene
dc.date.accessioned
2020-01-10T13:57:23Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T11:55:23Z
dc.date.available
2020-01-10T13:57:23Z
dc.date.available
2024-10-02T11:55:23Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/367644
dc.description.abstract
En els últims cinquanta anys, els estudis de la psicopedagogia han contribuït a millorar la manera d’ensenyar a les escoles fent que l’alumne/a sigui protagonista del seu procés d’aprenentatge. En aquest sentit, les noves metodologies didàctiques es caracteritzen per contribuir a la formació de persones més segures i més felices en un context d’atenció a la diversitat.
En aquest treball, es presenta un estudi sobre les possibilitats que ofereix la metodologia de l’aprenentatge cooperatiu per facilitar el desenvolupament de l’autoestima i convertir les aules d’educació primària en veritables espais d’inclusió.
cat
dc.description.abstract
En los últimos cincuenta años, los estudios de la psicopedagogía han contribuido a mejorar la manera de enseñar en las escuelas haciendo que el alumno/la alumna sea protagonista de su proceso de aprendizaje. En este sentido, las nuevas metodologías didácticas se caracterizan por contribuir a la formación de personas más seguras y más felices en un contexto de atención a la diversidad.
En este trabajo, se presenta un estudio sobre las posibilidades que ofrece la metodología del aprendizaje cooperativo para facilitar el desarrollo de la autoestima y convertir las aulas de educación primaria en verdaderos espacios de inclusión.
spa
dc.description.abstract
In the last fifty years, the studies of psycho-pedagogy have contributed to improve the way of teaching in schools making the student the protagonist of their learning process. In this sense, the new didactic methodologies are characterized by contributing to the formation of self-confident and happy people in a context of attention to diversity.
In this work, a study of the possibilities offered by the cooperative learning methodology to facilitate the development of self-esteem and to convert the primary education classrooms into true inclusion spaces is presented.
eng
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Aprenentatge cooperatiu
dc.subject.other
Educació inclusiva
dc.title
L’aprenentatge cooperatiu com a eina per desenvolupar l’autoestima i afavorir la inclusió a l’Educació Primària
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess