dc.contributor
Marsol Jornet, Anna
dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament d'Humanitats i Ciències de l'Educació
dc.contributor.author
Carlos Buján, Andrea de
dc.date.accessioned
2020-01-10T13:43:18Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T11:55:24Z
dc.date.available
2020-01-10T13:43:18Z
dc.date.available
2024-10-02T11:55:24Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/367643
dc.description.abstract
El treball exposat en les següents pàgines recull els fonaments i conceptes clau de
“Total Physical Response (TPR)”, una eina d'ensenyament d'una segona llengua
desenvolupada per James J. Asher durant la segona meitat del segle XX. Un dels
propòsits d'aquesta recerca és la presentació sistematitzada d'un recull i revisió
bibliogràfica de la tècnica “Total Physical Response (TPR)” per aprendre una llengua
estrangera a través d'accions, per tal de conèixer les seves característiques i
principis bàsics i la seva correcta aplicació. Aquest document també revisa la
investigació realitzada sobre els beneficis d'utilitzar el cos i el moviment físic en
l'aprenentatge. A més, proporciona un marc teòric de l'adquisició d'una segona
llengua (ASL). Les idees principals de la proposta d'Asher són que una segona
llengua es pot aprendre millor mitjançant l'ús de converses entre cos i llengua i
creant condicions similars a l'adquisició de la primera llengua. L'autor considera que
el TPR ofereix un alt potencial per desenvolupar habilitats lingüístiques en una
atmosfera lliure d'estrès i en contextos comunicatius significatius en els quals els
estudiants tenen una comprensió instantània dels missatges verbals que emet
l'instructor i en els quals poden ser físicament actius. L'objectiu central del treball és
dur a terme una investigació empírica per examinar si el TPR és més efectiu que un
enfocament basat en la traducció en l'adquisició de vocabulari en anglès en
l'Educació Primària. Tot i les limitacions, els resultats indiquen que l'enfocament de
TPR és més efectiu que un enfocament basat en la traducció per ensenyar nou
vocabulari a nens.
cat
dc.description.abstract
El trabajo expuesto en las siguientes páginas recoge los fundamentos y conceptos
clave de “Total Physical Response (TPR)”, un enfoque de enseñanza de una
segunda lengua desarrollado por James J. Asher durante la segunda mitad del siglo
XX. Uno de los propósitos de esta investigación es la presentación sistematizada de
una recopilación y revisión bibliográfica de la técnica “Total Physical Response
(TPR)” para aprender una lengua extranjera a través de acciones, con el fin de
conocer sus características y principios básicos y su correcta aplicación. Este
documento también revisa la investigación realizada sobre los beneficios de usar el
cuerpo y el movimiento físico en el aprendizaje. Además, proporciona un marco
teórico sobre la adquisición de una segunda lengua (ASL). Las ideas principales de
la propuesta de Asher son que una segunda lengua puede aprenderse mejor
mediante el uso de conversaciones entre cuerpo y lengua y creando condiciones
similares a la adquisición de la primera lengua. El autor considera que TPR ofrece
un alto potencial para desarrollar habilidades lingüísticas en una atmósfera libre de
6
estrés y en contextos comunicativos significativos en los que los estudiantes tienen
una comprensión instantánea de los mensajes verbales producidos por el instructor
y en los que pueden ser físicamente activos. El objetivo central del trabajo es llevar a
cabo una investigación empírica para examinar si TPR es más efectivo que un
enfoque basado en la traducción en la adquisición de vocabulario en inglés en la
Educación Primaria. A pesar de las limitaciones, los resultados indican que el
enfoque de TPR es más efectivo que un enfoque basado en la traducción para
enseñar nuevo vocabulario a niños.
spa
dc.description.abstract
The project introduced in the following pages includes the fundamentals and key
concepts of Total Physical Response (TPR), a second language teaching approach
developed by James J. Asher throughout the second half of the 20th century. One of
the purposes of this research is the systematized presentation of a compilation and
bibliographic review of Total Physical Response (TPR) approach to learn a foreign
language through actions in order to know its basic characteristics and principles and
its correct application. This paper also reviews the research conducted on the
benefits of using the body and physical movement in learning. Moreover, it provides
a theoretical framework of Second Language Acquisition (SLA). The main ideas of
Asher’s approach are that a second language can be best learnt by using languagebody
conversations and by creating similar conditions to first language acquisition.
The author considers that TPR offers a high potential to develop linguistic skills in a
stress-free atmosphere and in meaningful communicative contexts in which students
have instant understanding of the input produced by the instructor and in which they
can be physically active. The central aim of the paper is to carry out an empirical
investigation to examine if TPR is more effective than a Translation-based approach
in the acquisition of English words in Primary Education. Notwithstanding the
limitations, the results indicate that TPR approach is more effective than a
Translation-based approach in teaching new vocabulary to children.
eng
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Adquisició del llenguatge
dc.subject.other
Educació primària
dc.title
Learning in motion a study about the effectiveness of Total Physical Response (TPR) in the acquisition of English vocabulary in Primary Education
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess