La creatividad en las aulas de educación infantil. Una breve comparativa entre Noruega y España

dc.contributor
Signes Signes, Ma. Teresa
dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament d'Humanitats i Ciències de l'Educació
dc.contributor.author
Hughes Cueto, Natalia
dc.date.accessioned
2017-12-18T12:08:01Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T11:55:35Z
dc.date.available
2017-12-18T12:08:01Z
dc.date.available
2024-10-02T11:55:35Z
dc.date.created
2017-09
dc.date.issued
2017-12
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/302887
dc.description.abstract
El present estudi aborda la temàtica de la creativitat en Educació Infantil a Espanya i comparativament a Noruega. L'objecte d'aquest és el de cultivar-se en quant al que esdevé la creativitat, tant al país espanyol com al noruec, i es treballa emprant fonts secundàries per crear un marc teòric des del qual parteix la investigació. S'ha exposat l'evolució de la creativitat des d'un punt de vista històric i conceptual, basat en professionals del camp; així com analitzat els sistemes educatius espanyol i noruec, les seves diferents metodologies de treball emprades en les aules d'Educació Infantil i els sistemes d'identificació i valoració de la creativitat. D'altra banda, es pretén la millora del sistema educatiu mitjançant la proposta d'un nou programa dissenyat per treballar la creativitat a les aules de pre-escolar: Creati-Be. Aquest programa ha estat posat en marxa en una escola espanyola on ja s'han iniciat les pre-avaluacions i les primeres activitats. Aquest també podria ser portat a terme a Noruega pròximament. Finalment, s'aporten idees de treball metodològic per fomentar i desenvolupar la creativitat des de les aules. Es realitzen entrevistes als professionals de l'Educació i la Psicologia a Noruega i Espanya, així com una enquesta al país espanyol per ressaltar el coneixement de la creativitat en diversos estrats de la població i proporcionar així fonts primàries. També a Espanya es realitza una avaluació en diversos cursos d'Educació Infantil emprant diferents test d’avaluació creativa per així poder experimentar en primera persona la utilitat i l'objectivitat d'aquestes, amb la finalitat de proposar millores i poder detectar a algun possible talent creatiu. D'aquesta manera, el treball contribueix oferint una desenvolupada mostra de resultats que donen lloc a conclusions transcendentals per a l'educació actual.
cat
dc.format.extent
118 p.
dc.language.iso
spa
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Educació infantil
dc.subject.other
Creativitat
dc.subject.other
Noruega
dc.subject.other
Espanya
dc.title
La creatividad en las aulas de educación infantil. Una breve comparativa entre Noruega y España
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.embargo.terms
cap


Documentos

TFG-EI-HUGHES-2017.pdf

4.019Mb PDF

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)