Efficiency in the transformation of schooling into competences: A cross-country analysis using PIAAC data

Autor/a

Murillo, Inés P.

Raymond Bara, José Luís

Calero, Jorge, 1963-

Otros/as autores/as

Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Fecha de publicación

2017-11



Resumen

This study (i) compares the competence levels of the adult population in a set of OECD countries; (ii) assesses the comparative efficiency with which the education system in each country transforms schooling into competences, distinguishing by educational level, and (iii) tracks the evolution of this efficiency by birth cohorts. Using PIAAC data, the paper applies standard parametric frontier techniques under two alternative specifications. The results obtained under both specifications are similar and identify Finland, Sweden, Denmark and Japan as being the most efficient and Spain, the United Kingdom, Italy, Ireland and Poland as the least efficient. The evolution of the efficiency levels by age cohorts shows that higher education is more efficient for younger cohorts, while lower and upper secondary education present a stable trend over cohorts.

Tipo de documento

Documento de trabajo

Lengua

Inglés

Materias CDU

33 - Economía

Palabras clave

Competències bàsiques en educació; Educació comparada; Països de l'Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmic; Competency based education; Comparative education; OECD countries

Páginas

37 p.

Publicado por

Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Documentos

XREAP2017-11.pdf

985.5Kb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)