Poder y subjetividad en la era del Big Data. El comportamiento electoral del homo digitalis

Autor/a

Mercadé de Luna, Javier

Altres autors/es

Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències Jurídiques i Polítiques

Cigüela Sola, Javier,

Data de publicació

2017-12



Resum

El Big Data és una de les tecnologies digitals que gaudeix de més renom en aquests temps. Es tracta d’una tecnologia del saber que és extremadament performativa, és a dir, que té múltiples efectes a la subjectivitat humana. Aquest treball pretén descobrir quines són les seves característiques i, de forma particular, mira de profunditzar en les seves possibles aplicacions a nivell electoral. Per això, s’estudien les tècniques de Big Data emprades per Barack Obama i Donald Trump a les dues últimes eleccions presidencials als Estats Units.

Tipus de document

Projecte/Treball fi de carrera o de grau

Llengua

Castellà

Matèries CDU

32 - Política

Paraules clau

Subjectivitat; Dades massives; Eleccions

Pàgines

67 p.

Documents

TFG-MERCADE-2017.pdf

597.8Kb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)