dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Elèctrica |
dc.contributor |
Montesinos Miracle, Daniel |
dc.contributor.author |
Fernandez Llobell, Alvaro |
dc.date |
2017-06-15 |
dc.identifier.citation |
ETSEIB-240.127838 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/110526 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Reluctance motors |
dc.subject |
Motors de reluctància |
dc.title |
Modelat i simulació d’un motor de reluctància commutada |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En les darreres dècades el motor de reluctància commutada (Switched Reluctance Motor, SRM
per les seves sigles en anglès) tot i la seva baixa aplicació industrial ha estat estudiat d’una
manera creixent fruit de la seva simplicitat, robustesa, baixos costos de fabricació i el seu bon
rendiment com a motor elèctric que és.
El conseqüent projecte tracta de donar a conèixer aquest tipus de motor, el seu mode de
funcionament i tot un procediment fins a un sistema de control de velocitat que garanteixi
una consigna.
S’estudiarà analíticament i es deduiran les equacions diferencials que conformen aquest
motor per poder treballar sobre el paper. La no linealitat d’aquest motor obligarà a utilitzar
tècniques de linealització que permetin un tractament de les equacions més assequible i el
posterior disseny dels controladors que es voldran implementar pel control, ja que es el
principal objectiu del projecte. Tot plegat, se simularan els sistemes creats i s’analitzaran els
resultats que donaran pas a unes conclusions clares del que s’ha trobat realitzant aquest
projecte. |