dc.contributor
Albarrán Ruiz, Yolanda,
dc.contributor.author
Torres Planells, Cristina,
dc.date.accessioned
2017-06-07T09:46:45Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T11:55:49Z
dc.date.available
2017-06-07T09:46:45Z
dc.date.available
2024-10-02T11:55:49Z
dc.date.issued
2017-06-07
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/286454
dc.description.abstract
En aquest TFG es pretén introduir els reglets com a element manipulatiu per treballar els continguts dels cinc blocs matemàtics estipulats pel currículum de la Generalitat de Catalunya del Segon Cicle d’Educació Infantil. Es tracta d’una alternativa d’ensenyament a partir del fracàs escolar i els baixos resultats d’Espanya a les proves PISA. En primer lloc, es realitza una síntesis de la teoria bàsica del seu creador G. Cuissenaire i Mª Antònia Canals qui l’ha expandit fins al nostre territori. A més, aquest TFG també s’ha basat en el Projecte Newton, un estudi sobre la incorporació dels reglets a l’aula i amb l’EntusiasMat una metodologia que s’utilitza actualment a diverses escoles de Catalunya manipulant amb reglets i amb altres materials didàctics. En segon lloc, es realitza un l’anàlisi de l’ús dels reglets a les escoles per conèixer com s’ensenyen actualment les matemàtiques a l’Educació Infantil. En tercer lloc, es proposa un recull d’activitats per treballar amb els reglets als cinc blocs pels tres cursos del Segon Cicle d’Educació Infantil. Per últim, es realitza una aplicació pràctica a l’escola Torrent d’en Melis a P4 amb reglets.
cat
dc.format.extent
68 p.
cat
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Educació infantil
cat
dc.subject.other
Ensenyament de la matemàtica
cat
dc.title
Els reglets a l'educació infantil
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
cat