La sentencia de 11 de desembre de 2014, emesa per part del Tribunal de Justícia de la Unió Europea declara que el sistema de ports espanyols d'interès general resulta contrari als principis establerts al Tractat de Funcionament de la U.E. Per aquest motiu el TSJUE, ha exigit que siguin aplicades mesures menys restrictives que las que ponderen actualment al règim legal de ports espanyols y que limitan l'accés a l'activitat d'estiba als ports de interès general. Aquesta recerca analitza l'evolució jurídica a les activitats de carrega y descarrega de mercaderies als ports espanyols, així com la configuració jurídica del sistema d'estiba y desestiba de vaixells a l'actualitat .Establint els trets característics y peculiaritats d'aquests complex entramat jurídic, amb objecte d'arribar a comprendre els motius que han impulsat la declaració del Tribunal de Justícia de la U.E en vers les contradiccions entre la normativa que emana de les institucions europees i la normativa de ports vigent al Regne d'Espanya a l'actualitat.
Spanish
349 - Special branches of law. Miscellaneous legal matters
Logística industrial; Transport de mercaderies; Ports
49 p.
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/