Thumbnail

    L'acompanyament educatiu de l'oralitat a secundària: efectes en l’àmbit emocional, la convivència i la participació a l'aula 

    Bona Peñalver, Cristina (2025-06)

    Aquest treball analitza com l’acompanyament educatiu a les pràctiques orals incideix en l’estat emocional, la convivència i la participació dels adolescents en context escolar. L’anàlisi pretén contribuir a obrir camins ...

    Thumbnail

    Adaptación de los géneros periodísticos en la actualidad: TikTok e Instagram como fuente de información entre los adolescentes 

    Amela García, Alicia (2023-07)

    El context de total digitalització en el qual es troba la societat actual ha fomentat que els adolescents acudeixin a les xarxes socials com a principal font d'accés a la informació. No obstant això, l'alumnat d'avui dia ...

    Thumbnail

    Análisis comparativo de las matemáticas en el programa de Bachillerato en España y el programa de Diploma del International Bacclaureate® 

    González Pla, Francisco (2023-09)

    La docència de les matemàtiques a l'etapa preuniversitària és de gran rellevància en el conjunt del sistema educatiu; els continguts, la metodologia d'ensenyament i les competències adquirides pels estudiants seran ...

    Thumbnail

    Ansietat i rendiment acadèmic a les matemàtiques: Una exploració sobre les estratègies més eficaces per gestionar una aula de secundària 

    Massana Travieso, Pau (2024-06)

    Gestionar l’ansietat escolar i, concretament, l’ansietat matemàtica a l’aula és un repte per a l’educació actual. El treball que es presenta té com a objectius explorar la relació que existeix entre l’ansietat matemàtica ...

    Thumbnail

    La brecha de género en matemáticas. Un camino de baldosas amarillas 

    Collado Gàlvez, Judit (2022-06)

    Que l'escletxa de gènere en el món laboral existeix és un fenomen empíricament demostrable, i especialment en aquells sectors relacionats amb les ciències més puristes on les matemàtiques tenen un paper important. Motiu ...

    Thumbnail

    Ciencia de datos en el aula: proyecto de matemáticas y programación 

    Conesa Parras, Natàlia (2023-07)

    En aquest Treball de Final de Màster es presenta el disseny d'una situació d'aprenentatge per a l'ensenyament de l'anàlisi de dades en l'àrea de matemàtiques i programació. La proposta s'enfoca en alumnes de primer any de ...

    Thumbnail

    Construint oportunitats des de les matemàtiques: una proposta inclusiva per a l’alumnat nouvingut 

    Duran Forteza, Maria (2025-06)

    En un sistema educatiu cada vegada més divers, amb alumnat nouvingut procedent d’arreu del mon, les aules d’acollida esdevenen espais imprescindibles d’immersió lingüística, cultural i d’acompanyament emocional. Tanmateix, ...

    Thumbnail

    Cuidado entre iguales en el aula: percepción, datos y peticiones del alumnado 

    Solas Ligero, Xavier (2025-06)

    La pertinença al grup i el suport dels iguals són fonamentals durant l’adolescència, ja que influeixen en el benestar emocional de l’alumnat. En aquest context, aquest treball explora la convivència escolar a través de la ...

    Thumbnail

    El Sumario de la Natural Historia de las Indias, de Gonzalo Fernández de Oviedo. Multidisciplinariedad e innovación educativa para alumnos de bachillerato a partir de una joya literaria del siglo XVI español 

    Guillamón Pérez, Ana María (2024-06)

    Aquest TFM defensa i emfatitza, a la primera part, el rol fonamental de la Literatura com a eina bàsica de l’aprenentatge i de l’ensenyament, a l’àrdua empresa d’educar “amb sentit” individus perquè es desenvolupin autònoms, ...

    Thumbnail

    Enseñanza de las matemáticas en 2º de ESO: Primera aproximación al Método Singapur 

    Moreno Birichinaga, Aurkene (2023-07)

    Aquest treball presenta una estratègia innovadora de l'aprenentatge de les matemàtiques, el Mètode Singapur, que destaca per promoure el desenvolupament de les habilitats matemàtiques a partir del raonament i partint d'un ...

    Thumbnail

    España e Italia: dos sistemas al espejo 

    Sella, Ivan (2024-06)

    Aquest treball compara els sistemes educatius d'Itàlia i Espanya, centrant l'anàlisi en l'educació secundària. Tots dos països comparteixen similituds en la seva estructura social i política, així com en els seus nivells ...

    Thumbnail

    Estereotipos hacia asiáticos orientales en matemáticas en España 

    Sabal, Karime (2024-06)

    Les recerques sobre els estereotips ètnics per als asiàtics orientals a Espanya són escasses i pràcticament inexistents, actualment únicament es troben estudis d'aquesta temàtica centrats en Estats Units, la qual cosa no ...

    Thumbnail

    Estilos de comunicación y estrategias asertivas en el aula para la mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje en Educación Secundaria 

    Pruna Moré, Aina (2022-06)

    Aquesta investigació aborda l'estudi dels estils de comunicació dels estudiants d’Educació Secundària com a elements fonamentals perquè el docent es pugui comunicar de manera assertiva i crear un vincle emocional amb els ...

    Thumbnail

    Evolució de l’educació inclusiva a Catalunya: avenços i qüestions pendents 

    Brugués Claramunt, Abel (2025-06)

    Aquest treball analitza l’evolució de l’educació inclusiva a Catalunya durant els darrers 25 anys, amb un enfocament específic en l’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO). A partir d’una revisió documental de ...

    Thumbnail

    Història de les matemàtiques a Xina 

    Checa Corominas, Oriol (2025-06)

    Aquest treball de recerca s’endinsa en la rica i extensa història de les matemàtiques a la Xina, des dels seus orígens neolítics fins a l’educació contemporània del segle XXI. Seguint la cronologia, es presenten les ...

    Thumbnail

    La inclusió a les aules: realitat o miratge 

    Miralles Moreno, Mireia (2022-06)

    El Treball Final de Màster que es presenta en aquest document pretén demostrar si el fet inclusiu en un centre de màxima complexitat de la ciutat de Santa Coloma de Gramenet d’un grup de 1r ESO existeix, i si es treballa ...

    Thumbnail

    La inclusió educativa d'alumnes amb discapacitat intel·lectual i Trastorn de l’espectre de l’autisme a secundaria: un estudi exploratori sobre la implementació del decret 150/2017 en centres educatius de Manresa 

    Tort Rodenas, Marcel (2025-06)

    El present Treball de Fi de Màster analitza com tres instituts de secundària de Manresa implementen el Decret 150/2017 —norma clau de l’educació inclusiva a Catalunya— en l’atenció a l’alumnat amb discapacitat intel·lectual ...

    Thumbnail

    La ficció sonora com a recurs didàctic per a l’ensenyament de llengua i literatura 

    Martí Garcia, Carlota (2023-07)

    Aquest Treball de Fi de Màster presenta una metodologia innovadora que pretén impulsar l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i la literatura catalana a Secundària a través de la creació d’una ficció sonora. El ...

    Thumbnail

    La influencia de la relación pedagógica con tacto en la clase de matemáticas 

    Tudela Castro, Elena (2024)

    Diversos autors coincideixen que la relació pedagògica té un paper fonamental en l'aprenentatge dels estudiants a l'escola. La finalitat d'aquest treball es realitzar una recerca sobre la relació pedagògica amb tacte a les ...

    Thumbnail

    La trigonometria de quart d’ESO amb Geogebra 

    Vaqué Piedrafita, Bernat (2023-07)

    El present Treball de Final de Màster Universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Ensenyament d’Idiomes fa una recerca sobre l’evolució històrica i la importància de la visualització en ...