Thumbnail

    Les arts visuals com a eina per a l’aprenentatge de l’expressió oral i escrita 

    Nogué Ballart, Helena (2022-06)

    Les dimensions de l’expressió escrita i de la comunicació oral a l’àmbit lingüístic de l’Educació secundària obligatòria (d’ara endavant, ESO) formen part de l’ensenyament de les habilitats comunicatives. Les arts visuals ...

    Thumbnail

    Diferents perfils d’alumnes en una classe de matemàtiques, com gestionar-los en conjunt i individualment 

    Vives Alabart, Mireia (2022-06)

    L’atenció a la diversitat a les aules, amb tots els seus matisos, constitueix un dels temes que han suscitat més investigació i debat en l’àmbit de l’educació i les polítiques educa-tives, sobretot als darrers 50 anys. ...

    Thumbnail

    Efectos de la heterogeneidad plurilingüe del alumnado de castellano, de origen árabe, en las escuelas catalanas 

    Al Ojaimi, Mohanad Amer Kadhim (2023-07)

    Aquest treball estudia la problemàtica dels nadius arabòfons en l'aprenentatge de la llengua castellana, a partir de l'experiència obtinguda en un centre d'ensenyament de Catalunya. El fenomen de la immigració estrangera, ...

    Thumbnail

    El amor como principio educativo en la literatura: su acción a través de la lectura 

    Ventura Vizuete, Laura, (2018-06)

    El foment de la lectura és una de les grans preocupacions al panorama actual de l’educació. La qüestió que ens plantegem, doncs, és: per què volem que llegeixin els nens? Només tenint en compte quina és la finalitat de ...

    Thumbnail

    El poder formativo y pedagógico de la resiliencia: análisis del vínculo afectivo a través de la literatura 

    Álvarez Riosalido, David (2024-06)

    El treball El poder formatiu i pedagògic de la resiliència: anàlisi del vincle afectiu a través de la literatura aposta per una resiliència capaç de donar veu a les adversitats a les quals s’enfronten els adolescents. Per ...

    Thumbnail

    Enseñanza de las matemáticas en Singapur y Catalunya: un estudio comparado 

    Gil Galindo, María Teresa (2022-06)

    Aquest treball parteix d'un interès per indagar a les claus de l'èxit del sistema educatiu de Singapur i, més concretament, pel que fa a l'ensenyament de les matemàtiques. Volem fer una investigació comparada del seu sistema ...

    Thumbnail

    Un escape room: despertemos el álgebra 

    Cruset Domènech, Roser (2022-06)

    En aquest Treball de Final de Màster es desenvolupa una proposta de ludificació focalitzada en l'àlgebra amb la finalitat de promoure la comprensió del concepte d'equació i fomentar diferents maneres de resolució de problemes ...

    Thumbnail

    iMath: Disseny i implementació d’una aplicació mòbil en un entorn matemàtic a 1r curs d’ESO 

    Acero Montes, Adrià (2024)

    En la memòria d’aquest treball final de màster s’explica el projecte iMath, el disseny i la implementació d’una aplicació mòbil, dins de l’àmbit de les matemàtiques per a alumnes de 1r d’ESO desenvolupada durant el curs ...

    Thumbnail

    Inmediatez discursiva en textos cotidianos de Nueva España en el aula 

    Villar Canet, Jordina (2023-07)

    Immediatesa discursiva en textos quotidians de Nova Espanya a l’aula és el Treball de fi del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundaria Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyança d’Idiomes ...

    Thumbnail

    La metacognició per fer de l’avaluació una aliada. Proposta que busca fomentar la predisposició per aprendre, posar en valor el progrés i fer-te’n protagonista 

    Sendra Balcells, Carla (2024-06)

    La motivació d’aquest treball sorgeix de la necessitat de poder desenvolupar l’habilitat metacognitiva a les aules, per tal d’aconseguir que l’alumnat pensi sobre el seu propi aprenentatge fomentant la presa de decisions ...

    Thumbnail

    La verdad en Santo Tomás de Aquino y sus implicancias en la educación actual: visión crítica del Aula Invertida 

    Borsi, Andrea María (2022-06)

    En nuestra sociedad vivimos una crisis de verdad, donde ya no hay certezas ni valores perennes y estables. Un relativismo donde cada uno pretende poseer su verdad o pretende construirla, donde solo se valora la opinión de ...

    Thumbnail

    Las pruebas de aptitud personal en educación: evaluación de la competencia lógico-matemática 

    Palacios Tajahuerce, Alba (2023-07)

    Las matemáticas acostumbran a convertirse en el terror de las aulas a medida que los alumnos llegan a secundaria, y esto suele verse reflejado por la forma y recursos que utilizan los profesores para transmitir los ...

    Thumbnail

    L’aprenentatge col·laboratiu als Cicles Formatius de Grau Superior d’àmbits professionals tècnics i tecnològics 

    Miralles Nogués, Ignasi (2024-06)

    Aquest Treball de Final de Màster (TFM) ha tingut com a objectiu principal donar a conèixer la situació actual de l’aprenentatge col·laboratiu als Cicles Formatius de Grau Superior d’àmbits professionals tècnics i tecnològics. ...